08 مهر 1402
En | 

موشن گرافیک چیست؟

 ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند موشن هستند. واژه موشن Motion در زبان فارسی پویا ترجمه می‌شود و به هر چیزی که دارای حرکت باشد  می‌گویند.انتقال محتوا با این روش از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. از جمله اینکه می‌توان محتوا را به‌صورت تأثیرگذارتر و جذاب‌تر در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه   داد.

 

 

 

 

ویژگی‌های موشن گرافیک‌ها:

  -  ظرافت: پیچیده‌تر از سایر توضیحات ویدئویی است.

  -  رسمی بودن: ظاهر جدی آن می‌تواند وجهه مناسب یک کسب و کار رسمی و شرکت را خلق کند.

  -  رنگ‌های روشن: از ترکیب پالت‌های رنگی واضح برای رسیدن به اهداف آموزشی استفاده می‌شود.

  - سادگی: موشن گرافیک‌ها قدرت فوق العاده ای برای ترکیب ایده‌های پیچیده و داده‌های دشوار در قالب آمار، نمودار، اعداد و غیره دارند.

  - سرگرم کننده: با آن‌ها می‌توان محتوای خسته کننده را به ویدئویی جذاب و سرگرم کننده تبدیل کرد.

  - نماهای بصری خیره کننده:  گرافیک‌هایی مثل نمودارها، طرح‌ها و چیدمان‌ها قابل درک تر و جذاب‌تر از صفحات متنی طولانی  هستند.

  - گرافیک‌های پویا:  موشن گرافیک‌ها با استفاده از گرافیک‌های متحرک به توضیح مفاهیم پیچیده می‌پردازند.