05 مهر 1402
En | 

معرفی زیرخدمت صدور و تمدید گواهینامه مشاوران آماری

این خدمت شامل تشخیص صلاحیت کارشناسان و شرکت‌های آماری و صدور و تمدید گواهینامه آنان به‌منظور انجام فعالیت‌های آمارگیری، مطالعات آماری، کارشناسی رسمی، داوری و مجموعه فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه در سراسر کشور است.

 واجدین شرایط دریافت خدمت

مشاوران، پیمانکاران و شرکت‌های آماری

 مدارک لازم برای انجام خدمت

- ارائه مدارک هویتی، تحصیلی، سوابق حرفه ای، قبولی در آزمون (اشخاص حقیقی) 
- ارائه مدارک هویتی، تحصیلی، سوابق حرفه ای اعضای هیئت مدیره شرکت و مدارک قانونی ثبت شرکت (اشخاص حقوقی)

 زمان انجام خدمت

تکمیل فرم‌ها از طریق سامانه تشخیص صلاحیت شرکت‌های آماری به‌صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی امکان‌پذیر است.

 مراحل انجام خدمت

- مراجعه به سامانه تشخیص صلاحیت شرکت‌های آماری
- ثبت نام در سامانه
- تکمیل و بارگذاری فرم‌های مربوطه
- دریافت و بررسی مدارک متقاضی توسط کارشناس
- بررسی فرمها و انجام استعلام‌های مربوطه
- صدور گواهینامه فیزیکی و الکترونیکی
- تمدید زمان اعتبار گواهینامه

 هزینه ارائه خدمت

این خدمت به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

 نحوه تحویل خدمت

تحویل خدمت به شیوه الکترونیکی از طریق پست الکترونیک و همچنین از طریق پست امکان‌پذیر است.

 

آخرین به‌روزرسانی: 20 فروردین 1402

 

 

خدمت ارائه‌ خدمات‌ به‌ مشاوران‌و‌ پيمانکاران‌ آماری

زیر خدمت صدور و تمدید صلاحیت مشاوران آماری

.مقدمه: ارائه‌ خدمات‌ به‌ مشاوران‌ و‌ پيمانکاران‌ آماری از طریق صدور و تمديد گواهينامه به مشاوران آماری است*

*هدف: هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط مرکز آمار ایران، کیفیت ارائه خدمت صدور و تمدید صلاحیت مشاوران آماری برای خدمت‌ گیرندگان مورد توافق قرار گیرد. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، و مسئولیت‌ های سازمانی را در صورت لزوم مشخص می‌ کند.

*مسئولیت ها: مسئولیت های مرکز آمار ایران در این سطح توافق عبارتند از:

  آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران

 اصلاح جداول شماره 2 و 10 آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران آماری

 *تعهدات متقابل خدمت گیرنده و مرکز آمار ایران: استفاده از سامانه تشخیص صلاحیت شرکت‌های آماری نیازمند ثبت نام در سامانه و تکمیل فرمهای مربوطه می‌باشد. کاربران پس از ارسال فرم‌های مربوطه می‌توانند با استفاده از کد رهگیری تقاضای خود را پیگیری نمایند. استفاده از این خدمات به صورت الکترونیکی و رایگان است.
SLA: مدت زمان تعیین شده برای ارائه مجدد خدمت صدور و تمدید صلاحیت مشاوران آماری از طریق سامانه تشخیص صلاحیت شرکت‌های آماری پس از بروز حادثه یا ایجاد وقفه در آن، 72 ساعت است.
سياست‏‌های رعايت حريم شخصی: مرکز آمار ایران به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سامانه، استفاده می‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. مرکز متعهد می‏‌شود در حد توان از حريم شخصی کاربران دفاع کند و در اين راستا، فناوری مورد نياز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده ایشان از سامانه را توسعه دهد. همه مطالب در دسترس از طريق هر يک از خدمات سامانه، مانند متن، گرافيک، آرم، آيکون دکمه، تصاوير، ويدئوها، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و تمامی محتوای مستقر در سامانه جزئی از اموال مرکز آمار ایران محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار این مرکز است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پيگرد قانونی را برای مرکز آمار ایران محفوظ می‏‌دارد. 
قوه قهريه: تمامی شرايط و قوانين مندرج، در شرايط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهريه، مرکز آمارایران هيچ گونه مسئوليتی ندارد. مرکز آمار ایران خود را ملزم به رعايت حريم شخصی کاربران می‌داند. از کاربران محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا خطا، مراتب را از طريق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در ميان بگذارند.

*هزینه ها و پرداخت ها: ورود به سامانه تشخیص صلاحیت شرکت های آماری آن برای مشاوران و پیمانکاران آماری رایگان است.

*دوره عملکرد:دوره زمانی این توافقنامه تا زمان اجرای آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران اعتبار دارد.

*خاتمه عملکرد: این توافقنامه تا زمان اصلاح و یا جایگزین شدن اعتبار دارد.

کاربر گرامی جهت درج شکایت، از گروه های موجود،  گروه "ثبت شکایت" را انتخاب نمایید.

 پس از ثبت شکایت، کد رهگیری و کد شکایت برای شما نمایش داده می‌شود. خواهشمند است کدهای مذکور را به منظور پيگيری روند رسيدگی و پاسخگویی به شکایت، نزد خود نگه دارید. تمامی مراحل رهگیری شکایت از طریق سامانه زیر قابل انجام است.

سامانه دریافت پرسش، انتقاد، پیشنهاد و شکایت