تاریخ انتشار: 12 آبان 1395
بازدید: 12
دسته‌بندی:

معاون مرکز آمار: سرشماری اینترنتی با هدف کاهش هزینه ها صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی ستاد سرشماری نفوس و مسکن٩٥ یزد، علیرضا زاهدیان روز پنجشنبه در جمع مسئولان ستاد سرشماری استان یزد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور و همچنین کمبود منابع مالی دولت باعث شد تا سرشماری به ترتیبی برنامه ریزی و اجرا شود که ضمن تحقق کامل اهداف سرشماری، هزینه های آن نیز کاهش یابد. 

وی تصریح کرد: یکی از راه های کنترل هزینه، انجام بخشی از کار بصورت اینترنتی بود که با همکاری مردم این کار با مشارکت ٤٦ درصدی مردم همراه شد. 
معاون مرکز آمار ایران گفت: لازمه کاهش تعداد ماموران، بهره گیری از ابزار اینترنت بود تا بخشی از خانوارها با مراجعه به سامانه سرشماری، کار ثبت اطلاعات را انجام برسانند و از این طریق در مرحله حضوری و پیمایش به ماموران کمک شود. 
قائم مقام ستاد سرشماری کشور نتایج سرشماری نفوس و مسکن را در جهت گیری برنامه ها تعیین کننده دانست و اضافه کرد: نتایج سرشماری سال ٦٥ موجب شد تا در سیاست های جمعیتی بازنگری شود و اگر آن سرشماری برگزار نشده بود، چه بسا امروز وضعیت جمعیتی کشور به گونه دیگر بود. 
زاهدیان افزود: سرشماری کشاورزی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که با برگزاری آن، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در جریان تولید کشور قرار می گیرند و می توانند برای تولید محصولات کشاورزی تصمیم سازی کنند. 
وی عملکرد استان یزد در زمینه سرشماری اینترنتی را خوب ارزیابی کرد. 
بر اساس اتاق کنترل مرکز آمار ایران، استان یزد با ثبت نام ١٩٧ هزار خانوار، جمعیتی حدود ٦٥٠ هزار نفر و پیشرفت ٥٨ درصدی جمعیت در سرشماری اینترنتی، توانست رتبه عالی را در این مرحله کسب کند.

 

منبع: ایرنا (پنجشنبه ٦ آبان ١٣٩٥)

 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating
تاریخ به‌روزرسانی: 10 دی 1399