تاریخ انتشار: 08 آذر 1400
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
-انتخاب پایگاه بسیج مرکز آمار ایران به عنوان پایگاه نمونه در سطح دستگاه‌های اجرایی استان تهران ..

-انتخاب پایگاه بسیج مرکز آمار ایران به عنوان پایگاه نمونه در سطح دستگاه‌های اجرایی استان تهران ..

در این مراسم، دکتر حسین‌زاده ضمن تبریک ایام گرامیداشت هفتۀ بسیج به همکاران بسیجی مرکز، بر حفظ و استمرار روحیۀ آزادگی و پاسداری از مقام والا و ارزشمند شهدای وطن که جانشان را برای این مرز و بوم فدا کردند، تأکید نمود.

به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، مراسم گرامیداشتی با حضور دکتر حسین زاده؛ رئیس مرکز آمار ایران، جناب آقای نژادحسینی؛ رئیس مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه کشور، جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان مرکز آمار و تعدادی از همکاران ایثارگر و بسیجی و خانواده‌های معظم شهدای مرکز آمار، در روز سه شنبه مورخ 2/9/1400 در مرکز آمار ایران برگزار شد.

در این مراسم، دکتر حسین‌زاده ضمن تبریک ایام گرامیداشت هفتۀ بسیج به همکاران بسیجی مرکز، بر حفظ و استمرار روحیۀ آزادگی و پاسداری از مقام والا و ارزشمند شهدای وطن که جانشان را برای این مرز و بوم فدا کردند، تأکید نمود.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره با اینکه در ادبیات و تاریخ گذشتۀ ما و حتی در علم مدیریت، مفهوم «بسیج» معادل کار گروهی است و می‌تواند در بهره‌وری و کارایی سازمانی تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد، تصریح کرد: در بسیاری از فعالیت‌های آماری در مرکز آمار، همواره همکاران بسیجی مرکز آمار در به تحقق رساندن کامل امور تخصصی مرکز، سهم بالایی داشته‌اند.

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و ایران و توقف اجرای سرشماری در آمریکا به‌دلیل انتشار این ویروس عنوان کرد : به لطف خدا و باتلاش خالصانۀ همکاران مرکز، خللی در تولید آمارها ایجاد نشده‌است. وی همچنین تغییر رویکرد مرکز آمار ایران به‌سمت اجرای سرشماری ثبتی مبنا برای کاهش هزینه‌های هنگفت سرشماری حضوری و کلاسیک را از ثمرات نوین‌سازی نظام آماری دانست.

دکتر حسین‌زاده با بیان اینکه اخیراً محاسبۀ تولید ناخالص داخلی در سطح شهرستان توسط همکاران مرکز آمار انجام گرفته‌است،گفت: این کار بزرگ با کمک و یاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با هدف برنامه‌ریزی برای افزایش نرخ رشد اقتصادی و ارتقای ضریب جینی و همچنین برنامه‌ریزی برای کمک به معیشت خانوارها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، انجام گرفت.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به مشخص شدن سهم استان‌ها در بودجه 1401 و اندازه‌گیری سهم مناطق و
شهرستان‌ها در اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: جناب آقای دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بارها بر تأمین منابع انسانی لازم و امکانات مالی مناسب برای تولید شاخص‌های آماری خرد و کلان تا کوچک‌ترین سطح جغرافیایی تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به صعود 40 پله‌ای جایگاه مرکز آمار ایران در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی کشور و قرار گرفتن در رتبۀ سوم، از همکاران مرکز آمار ایران به‌خاطر تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه‌شان با برخورداری از روحیه بسیجی، تقدیر و تشکر کرد.

دکتر حسین‌زاده در پایان سخنانش از همکاران بسیجی مرکز آمار خواست تا به تلاش خود در راستای تحقق مأموریت و چشم‌انداز مرکز آمار در مسیر نوین‌سازی نظام آماری ادامه دهند.

در ادامۀ این مراسم، نژادحسینی، رئیس مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه کشور، در خصوص جایگاه تفکر بسیجی در سازمان، سخنانی را ایراد نمود و انتخاب پایگاه بسیج مرکز آمار ایران را به‌عنوان پایگاه نمونه در سطح پایگاه‌های دستگاه‌های اجرایی استان تهران‌ تبریک گفت.

در این مراسم حکم انتصاب آقای سعید لطفی‌زاده به عنوان رئیس جدید حراست مرکز آمار به ایشان ارائه شد.

گفتنی است در این مراسم جناب آقای نصیری، معاون مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه، سرکار خانم اعظم ملاطایفه همسر شهید ابوالفضل نیکزاد از شهدای گرانقدر مدافع حرم و دکتر صمد احسانی فرزند شهید غلام احسانی در خصوص جایگاه، ارزش و شأن شهدا سخنانی را ایراد کردند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.