تاریخ انتشار: 14 آذر 1400
بازدید: 10
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور سال١٣٩٩

انتشار نسخه الکترونیکی اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور سال١٣٩٩

در سال ١٣٩٩ تعداد ١٨٧٦٦٦ پروانه‎ی ساختمانی توسط شهرداری‌های كشور صادر‌شده است. از كل پروانه‌های صادر‌شده، تعداد ١٧٤٢٦٤ پروانه (٩٢/٩ درصد) مربوط به احداث ساختمان و ١٣٤٠٢ پروانه (٧/١ درصد) مربوط به افزایش بنا بوده است

بر اساس اطلاعات بدست آمده از شهرداری تهران، این شهرداری در سال ١٣٩٩، تعداد ٦٩٢١ پروانه‌ی ساختمانی صادر کرده است که ٦٩٠٤ پروانه (٩٩/٨ درصد) مربوط به احداث ساختمان و ١٧ پروانه (٠/٢ درصد) مربوط به افزایش بنا بوده است. این تعداد پروانه‌ی احداث ساختمان (پروانه‌ی ساختمان و تخریب و نوسازی) صادرشده حدود ٤/٠ درصد از كل پروانه‌های احداث ساختمان صادر‌شده از سوی شهرداری‌های كشور را تشكیل می‌دهد. پروانه‌های احداث ساختمان نسبت به سال قبل حدود ٢٣/٤ درصد کاهش داشته است. بیش‌ترین سهم از پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در شهر تهران، مربوط به شهرداری منطقه ١٥ با صدور ٩٤٣ پروانه (١٣/٦ درصد) و كمترین سهم مربوط به شهرداری منطقه ٩ با ١٢٣ پروانه (١/٨١ درصد) بوده است.

ب- نقاط شهری كل كشور

براساس نتایج حاصل از اجرای طرح، در سال ١٣٩٩ تعداد ١٨٧٦٦٦ پروانه‎ی ساختمانی توسط شهرداری‌های كشور صادر‌شده است. از كل پروانه‌های صادر‌شده، تعداد ١٧٤٢٦٤ پروانه (٩٢/٩ درصد) مربوط به احداث ساختمان و ١٣٤٠٢ پروانه (٧/١ درصد) مربوط به افزایش بنا بوده است که پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان نسبت به سال قبل ١٥/٧ درصد افزایش داشته است.

با مروری بر فراوانی نسبی پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در هر یك از استان‌های كشور مشاهده می‌شود كه استان‌ اصفهان با مقدار ١٨٨٤١ پروانه (١٠/٨ درصد) بیش‌ترین و استان‌ ایلام با مقدار ١٥٩٤ پروانه (٠/٩ درصد) كمترین میزان صدور را داشته‌اند.اطلاعات بیش تر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است. 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.