تاریخ انتشار: 18 دی 1400
بازدید: 11
دسته‌بندی: اخبار آماری
نتایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور- تابستان ١٤٠٠

نتایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور- تابستان ١٤٠٠

کاهش ٩,٦ درصدی واحدهای مسكونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٣١.٩ درصدی آن در شهرداری‌های کل كشور در تابستان ١٤٠٠ نسبت به تابستان

بررسی نتایج طرح "گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور" در فصل تابستان سال ١٤٠٠ نشان می‌دهد:

 

الف- شهر تهران

  • در تابستان سال ١٤٠٠، تعداد ١٢٤٩٣ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است كه نسبت به فصل گذشته ١٣,٠ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.٦ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسكونی برای هر یك از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٨ واحد بوده است.
  • ١٤,٨ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٢.٠ درصد کاهش داشته است.
  • مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان ١٤٠٠ بالغ ‌بر ٢٤٨٦ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته ١٩,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٥٥٣ مترمربع بوده است.
  • مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران در حدود ٦١٢ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته٣٤,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٥.٧ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه­های احداث ساختمان ٣٨٢ مترمربع بوده است.

ب- كل نقاط شهری كشور

  • در تابستان سال ١٤٠٠، تعداد ٩٣٥٧٨ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های كشور پیش‌‌بینی شده است كه نسبت به فصل گذشته ٩,٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣١.٩ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسكونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده است‌.
  • در تابستان ١٤٠٠ صادرشده است كه نسبت به فصل گذشته ١٤,٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٠.١ درصد کاهش داشته است.
  • نسبت به فصل گذشته ١٠,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢٩.١ درصد کاهش داشته است.  متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٦٢١ مترمربع بوده است.
  • مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در حدود ١٧٤٧٢ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته ٥٢,٨درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه­‌های احداث ساختمان ٥٨٩ مترمربع بوده است.
  • نشریه  این نتایج در بخش تازه های نشر قابل دسترسی است.

 نتایج‌ تفصیلی در این زمینه بزودی در وبگاه مركز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir قرار خواهدگرفت.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.