تاریخ انتشار: 24 اسفند 1400
بازدید: 22
دسته‌بندی: اخبار آماری
1...انتشار نسخه الکترونیکی نشریه "جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان های کشور ١٣٩٩ - ١٣٩٥ "

1...انتشار نسخه الکترونیکی نشریه "جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان های کشور ١٣٩٩ - ١٣٩٥ "

این نشریه شامل شاخص‌های منتخب برای رتبه‌بندی استان‌ها بوده که با بهره‌گیری از آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات سرشماری‌ها و طرح‌های نمونه‌گیری مرکز آمار ایران با هدف تامین اهداف برنامه‌های توسعه کشور به خصوص برنامه ریزی منطقه‌ای تهیه و تدوین شده است.

این نشریه شامل شاخص‌­های منتخب برای رتبه‌بندی استان­ها بوده که با بهره‌­گیری از آمارهای ثبتی دستگاه‌­های اجرایی، اطلاعات سرشماری‌­ها و طرح­های نمونه‌­گیری مرکز آمار ایران در ٢٤ فصل به­ شرح زیر تهیه و تدوین شده است: ١. سرزمین و آب و هوا، ٢. محیط زیست، ٣. جمعیت، ٤. نیروی انسانی، ٥. کشاورزی، ٦. معدن، ٧. نفت و گاز، ٨. صنعت، ٩. آب و برق، ١٠. ساختمان و مسکن، ١١. بازرگانی و هتلداری، ١٢. حمل و نقل و انبارداری، ١٣. ارتباطات، ١٤. بازارهای مالی، ١٥. امور قضایی، ١٦. بهزیستی و تامین اجتماعی، ١٧. آموزش، ١٨. بهداشت و درمان، ١٩. فرهنگ و هنر، ٢٠. بودجه دولت، ٢١. هزینه و درآمد خانوار، ٢٢. شاخص­های قیمت، ٢٣. حساب­های منطقه­‌ای، ٢٤. امور سیاسی

     شاخص­‌های مندرج در این نشریه نمایانگر روند تغییرات حوزه­‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان­ها در فاصله زمانی سال­‌های ١٣٩٥ لغایت ١٣٩٩ می باشد.

این نشریه در بخش تازه های نشر درگاه ملی آمار قابل دسترسی است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.