تاریخ انتشار: 06 فروردین 1401
بازدید: 27
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران پاییز ١٤٠٠

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران پاییز ١٤٠٠

گزارش فصلی اقتصاد ایران حاوی آخرین اطلاعات سالانه و فصلی اقتصاد کشور با تکیه بر اطلاعات فصلی می­ باشد که در ١١ فصل تنظیم شده است. اطلاعات این نشریه را نتایج طرح­ های آماری مرکز آمار ایران و اطلاعات ثبتی دستگاه­ های اجرایی تشکیل می­‌دهد.

در فصل پاییز ١٤٠٠ :

١. محصول ناخالص داخلی با نفت و بدون نفت به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در فصل پاییز ١٤٠٠ به‌ترتیب ١٨٤٤١٢٧ و ١٥٩٢١٠٧ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر ٣,٩ و ٣.٨ درصد بوده است.

٢. شاخص قیمت كالاها و خدمات مصرفی كل كشور در فصل پاییز ١٤٠٠ (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ٣٧٢,١  بوده است كه درصد تغییرات چهارفصل منهتی به پاییز ١٤٠٠ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٣.٤ درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر ٨,٩ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٤٠٠،  ٠.٧ واحد درصد کاهش داشته است.

٤. جمع کل نقدینگی کشور به ٤٤٢٦٩,٩ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ١٣٩٩، ٢٧.٤ درصد رشد داشته است.

٥. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ٤,٩ درصد کاهش نسبت به فصل گذشته به ١٣١٨٣٦٠ واحد رسیده است. در این فصل ارزش جاری بازار سهام با ٦.١ درصد کاهش نسبت به فصل گذشته به رقم ٥٢٦٨٤٨٩٣  میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار بورس اوراق بهادار ٢٩١٧٤٠٨ میلیارد ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته ٣٢.٤ درصد کاهش داشته است.

٦. کل واردات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ١٠٦٤١ هزار تن و به ارزش ١٣٥٣٨ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ٢٧,٥ درصد افزایش و به لحاظ ارزش٣٦.٢ درصد افزایش داشته است. در این فصل کل صادرات غیر نفتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٣٢٠٥٨ هزار تن و به ارزش ١٣٢٥٠ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ١٧.٥ درصد افزایش و به لحاظ ارزش ١٤.٥ درصد افزایش داشته است.

٧. متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبد اوپک ٧٩,٠ دلار بوده است که نسبت به فصل تابستان ٩.٣ درصد افزایش داشته است.

٨. میانگین قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید)، سکه نیم‌ بهار آزادی و سکه ربع ‌بهار آزادی به ترتیب برابر ١٢٢٨١١ ، ٦٣٤٠٢ و ٣٦٨٧٨ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته به ترتیب ٨,١ ، ٧.٩ و٤.٩ درصد افزایش داشته است.

٩. متوسط نرخ دلار در بازار آزاد برابر ٢٧٦٩٦٢ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل٧,٢ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت یورو در بازار آزاد برابر ٣١٩٣٠٤ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ٤.٦ درصد افزایش داشته است. اطلاعات  بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.