تاریخ انتشار: 28 اسفند 1400
بازدید: 115
دسته‌بندی: اخبار آماری
تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان خوراکی کشور در سال ١٤٠٠ بیش از ١٧٠٠٠ واحد بوده است

تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان خوراکی کشور در سال ١٤٠٠ بیش از ١٧٠٠٠ واحد بوده است

بر اساس نتایج حاصل از اجرای طرح بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان خوراکی کشور در سال ١٤٠٠ بیش از ١٧٠٠٠ واحد بوده است.
در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، یكی از اهداف بخش کشاورزی، افزایش كمی و كیفی تولید محصولات کشاورزی می‌باشد كه با استفاده مطلوب و اصولی از منابع و امكانات و با به‌كارگیری شیوه‌های نوین تولید محصولات امكان‌پذیر می‌شود. در این راستا پرورش آبزیان خوراکی از جمله راهکارهای مؤثری است که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش تولید گوشت سفید را نیز بدنبال داشته باشد. با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده در سال‌های اخیر تاسیس واحدهای آبزی‌پروری خوراکی در کشور روند رو به رشدی داشته است. با توجه به‌این موضوع، بهنگام‌سازی چارچوب پرورش آبزیان خوراکی(فهرست نام و نشان و مشخصات واحدهای پرورش آبزیان خوراکی) به‌منظور رصد توزیع جغرافیایی و نوع فعالیت واحدهای یاد شده در دستور کار قرار گرفت. بر همین اساس آمارگیری از این رشته فعالیت در پاییز سال ١٤٠٠ به‌مرحله اجرا درآمد.

نگاهی به نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد:

در پائیز سال ١٤٠٠ تعداد ١٧٦١٠ مزرعه پرورش و تکثیر آبزیان خوراکی در سطح كشور وجود داشته که نسبت به سال ١٣٩٣ ( سرشماری عمومی کشاورزی ١٣٩٣) حدود ٣٣ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بر اساس نتایج حاصل از این طرح در پاییز سال ١٤٠٠ تعداد واحدهای پرورش آبزیان فعال ١٣٤٧٠ و تعداد واحدهای غیرفعال ٤١٤٠ واحد بوده است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که در پاییز سال ١٤٠٠ از ١٣٤٧٠ مزرعه فعال، ٥٦٩ مزرعه فقط دارای فعالیت تکثیر، ١٢٤٦٠ مزرعه فقط دارای پرورش و ٤٤١ مزرعه به صورت توام به تکثیر و پرورش آبزیان خوراکی پرداخته‌اند.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.