تاریخ انتشار: 10 فروردین 1401
بازدید: 20
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اسفند ١٤٠٠

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اسفند ١٤٠٠

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "انار" با ٦,٧ درصد،" لیموترش" با ٦.٤ درصد و "کشمش پلویی" با ٥.٦ درصد می‌باشد.


در اسفند ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ١٠,٧ درصد ،"شیرینی خشک" با ٤.٥ درصد و "رشته آش" با ٤.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "گوشت گوسفند" با ٤,٦ درصد ،"گوشت گاو یا گوساله" با ١.٩ درصد و "مرغ ماشینی" با ١.٢ درصد بیشترین بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ١,٣ درصد و "روغن مایع" با ٠.٧ درصد بوده است. همچنین در این گروه "دوغ پاستوریزه" با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌‌است.

میوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "انار" با ٦,٧ درصد،" لیموترش" با ٦.٤ درصد و "کشمش پلویی" با ٥.٦ درصد می­‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "فلفل دلمه ای" با ٤٥,٤ درصد، "سیب‌زمینی" با ٨.٣ درصد و "نخود" با ٥.١ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ٧.٣- درصد و "خیار" با ٣.٠- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "قند" و "شكر" با ٥,١ درصد و "رب گوجه فرنگی" با ٢.٤ درصد می­‌باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.