تاریخ انتشار: 23 دی 1398
بازدید: 2294
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و مرکز آمار ایران برای  بهنگام سازی آمار های حوزه تعاون

همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و مرکز آمار ایران برای  بهنگام سازی آمار های حوزه تعاون

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت موضوع تعاون، گفت: سال های  قبل هم این موضوع مورد توجه بوده و همکاری های  مشترکی  بین مرکز آمار ایران و وزارت تعاون در حوزه اجرای طرح های آماری به خصوص  تفکیک بخش های تعاون در طرح های آمارگیری و برآورد سهم بخش خصوصی  دراقتصاد انجام شده است. وی تاکید کرد: طرح های آماری در این حوزه باید آمار های مورد نیاز بخش برنامه ریزی این بخش  را به خصوص از منظر تفکیک بخش های تعاون رفع کند.

دکتر حسین زاده افزود:  موضوع تغذیه  سامانه وزارت تعاون  و نیز پوشش کامل  و تفکیک  اطلاعات و آمار  و بهنگام کردن آن بسیار اهمیت دارد که در این خصوص  نیز زمینه هایی همکاری بیشتر  و نیز استفاده  از پتانسیل های  دو طرف  به ویژه پژوهشکده  آمار در اجرای طرح های  پژوهشی  مورد نیاز  و سایر موارد مهیا می باشد. وی در در ادامه گفت: حساب تعاون در کشور  وضعیت خوبی دارد  و برگزاری جلسات  و دوره های آموزشی بین المللی  متعدد برگزار شده در این زمینه مبین این نکته است. رئیس مرکز آمار ایران افزود:  آن چه که  بسیار اهمیت دارد ساماندهی آمار های ثبتی مبنا  در این حوزه است  و لازم است توجه  بیشتری در جهت بهنگام سازی آن صورت گیرد.

دکتر کبیری نیز  با اشاره به اهمیت موضوع تعاون و آمار و اطلاعات این حوزه، بر اهمیت تشکیل جلسات مشترک برای بررسی این موضوع تاکید کرد و افزود: فعالیت های متعددی  هم در وزارتخانه و هم در اتاق تعاون ایران  انجام شده است اما لازم است که توجه بیشتری به  تعامل و همکاری مستمر صورت گیرد.  وی تصریح کرد:  به منظور تعامل  بیشتر وبرآورد حساب تعاون  و نیاز های مربوط به آمار این حوزه ، این وزارتخانه آماده هرگونه همکاری سه جانبه  با اتاق تعاون  ایران و  مرکز آمار ایران می باشد و  البته روش های علمی جمع آوری آمار های ثبتی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد . وی اظهار امیدواری کرد که با  پی گیری های  به عمل آمده  با اتاق تعاون و  همکاران فعال وزارتخانه در این حوزه،  سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه ها ،  سامانه این وزاتخانه به روز شده  و اشکالات موجود مرتفع گردد.

در ادامه این جلسه آقای عظیمی با تاکید بر  ضرورت تفکیک  آمار بخش های مختلف تعاون  و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در آن ها  بر موضوع  تعاون تاکید شده است، گفت:  به نظر می رسد آمار های اقتصادی  این بخش  باید بیشتر از گذشته مورد  توجه قرار گیرد.

  در پایان این نشست مقرر شد  به منظور بررسی  جوانب و به منظور  همکاری های چند جانبه،  تیم مشترکی متشکل از  نمایندگان وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون ایران و مرکز آمار ایران تشکیل شود.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.