تاریخ انتشار: 18 دی 1398
بازدید: 1624
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
حضور دکتر حسین زاده در ششمین جلسه  شورای سیاستگذاری ملی  و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه  مالکیت فکری   وزارت دادگستری

حضور دکتر حسین زاده در ششمین جلسه  شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری   وزارت دادگستری

 

 در این جلسه  دکتر آوایی وزیر دادگستری ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ، در رابطه با   فضایل و اخلاقیات برجسته  و درس آموز ایشان گفت: سردار سلیمانی فردی  بین المللی و به شدت اخلاقی و متواضع، سرباز ولایت، بدون ادعا، مهربان و درستکار  و عاشق شهادت بود  که این اخلاقیات موجب شد  دلها را صید کند  و کاری که میتوان کرد این است که شخصیت ایشان تبدیل به فرهنگ شود.

دکتر حسین زاده  نیز ضمن عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی  یک سرمایه ملی است.

 دکتر حسین زاده  در ادامه  با اشاره به انواع سرمایه در ادبیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت:  سرمایه با تلفیق سایر منابع  تولید باعث ایجاد ثروت و ارزش افزوده می شود و هر چه قدر اثر این عوامل بیشتر باشد، ضریب تکاثر  یا ضریب فزاینده بالاتر می رود.  وی با اشاره  به سیر مالکیت فکری گفت:  لازم است دامنه شمول تمام  منابع  مشخص  و برای مشخص  شدن آن باید از سیستم های حساب های  ملی استفاده شود که در آخرین  ویرایش و گسترش  آن،  بخش مالکیت فکری و معنوی  و سر فصل های آن  در این سیستم آمده  و  در این سرفصل،  مالکیت فکری به عنوان  "سرمایه" آورده شده است. لذا این سرمایه به عنوان عامل  تولید، اثر دارد که اهمیت موضوع مالکیت فکری  را نشان می دهد. دکترحسین زاده افزود: در نظام های آماری وقتی این چنین موضوعی آورده می شود اهمیت آن را بالا میبرد  چرا که بحث  بهره وری را دنبال می کند. 

 وی افزود:  مالکیت فکری و آمار های رسمی هر دو جزء کالاهای  عمومی  هستنند و در تولید کالاهای خصوصی بر اساس تئوری کالاهای خصوصی، انحصار، مطلوب نیست  و در کالاهای عمومی حق انحصار یک ایده یا فکر بسیار با اهمیت است ویکی از وظایف حاکمیت ها  "حمایت از حق مالکیت فکری" است.

درپایان  ضمن تاکید  وزیر  محترم دادگستری بر موضوع مالکیت فکری، مقرر  شد، زیر کمیته آمار مالکیت فکری تشکیل و مسائل  مربوط به این موضوع مورد بررسی  و با تعامل  دو طرفه موجبات ارائه آمار های مربوط و موردنیاز  برنامه ریزی در این مورد گسترش داده شود.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.