تاریخ انتشار: 12 آذر 1398
بازدید: 441
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری نشست مشترک مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور

برگزاری نشست مشترک مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور

 نشست مشترک  دکتر حسین زاده ،رئیس مرکز آمار ایران  و دکتر درخشان نیا،  رئیس سازمان  ثبت احوال کشور با حضور  معاونان  دو دستگاه و دکتر عباس شوازی، رئیس  انجمن جمعیت شناسی کشور با هدف تعامل و همکاری فیمابین روز یکشنبه دهم آذر ماه برگزار شد.

دکتر حسین زاده  با بیان این نکته که  نقش  مرکزآمار  و مرجعیت آن در حوزه های  مختلف آماری کشور بر کسی پوشیده نیست ، گفـت:  زیر ساخت های  لازم برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا در کشور فراهم شده است. وی در ادامه  با تاکید بر نقش و اهمیت سازمان تبت احوال کشور در انجام این سرشماری، حفظ  محرمانگی آمارهای دریافتی از دستگاه های اجرایی را از خطی مشی های اصلی مرکز آمار ایران ذکر کرد

در ادامه این نشست، دکتر درخشان نیا  با اشاره به نقش مهم مرکز آمار ایران در ارائه آمار ها و شاخص های کلان   و مرجعیت آمار کشور، آمادگی سازمان ثبت احوال کشور  برای هر گونه همکاری با مرکز آمار ایران را اعلام داشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود درسازمان ثبت احوال کشور، امکان اتصال دستگاه ها به پایگاه اطلاعات این سازمان  فراهم است  ودر حال حاضر  تعداد زیادی از دستگاه ها  به این پایگاه  متصل هستند. دکتر درخشان نیا  در ادامه  بر ضرورت  انجام فعالیت های مشارکتی و تیمی  دستگاه ها برای انجام سرشماری ثبتی مبنا تاکید نمود.

همچنین  در پایان این نشست مقرر شد تیم های کارشناسی از طرف دو سازمان با هدف تعامل بیشتر و برگزاری جلسات کارشناسی، راه های همکاری دو سازمان را بیش از پیش مهیا سازند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.