تاریخ انتشار: 28 اسفند 1400
بازدید: 21
دسته‌بندی: اخبار آماری
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ١٤٠٠

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ١٤٠٠

در فصل مورد بررسی تعداد رویداد ازدواج و طلاق به­ ترتیب برابر ١٤٤٦٧٩ و ٥٠٣٥٧ ثبت شده است که نسبت به فصل قبل از آن به ‌ترتیب ٩٧٤٥ و ٥٥٠ واقعه و نسبت به فصل مشابه سال قبل به­ ترتیب ١٠,٢ و ٥.١ درصد افزایش یافته است.
مرکز آمار ایران با استناد به رویکرد توسعه آمارهای رسمی کشور، در راستای پاسخگویی به نیازهای مسئولین، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقدام به انتشار گزارش اختصاصی فصلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران با استفاده از اطلاعات آماری ثبتی در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های حاصل ازآمارگیری‌های میدانی مرکز آمار ایران نموده است. خلاصه‌ای از نتایج این نشریه در فصل پاییز ١٤٠٠ به شرح زیر است.

در پاییز ١٤٠٠ :
- براساس نتایج این نشریه در پاییز ١٤٠٠، تعداد ٢٨٧١٩٢ ولادت‌‌ به ثبت رسیده است که نسبت به فصل قبل از آن (تابستان ١٤٠٠)، ٥٩٢ مورد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (پاییز ١٣٩٩)، ١٠٦٦٤ مورد افزایش یافته است.
- در فصل مورد بررسی تعداد رویداد ازدواج و طلاق به ترتیب برابر ١٤٤٦٧٩ و ٥٠٣٥٧ ثبت شده است که نسبت به فصل قبل از آن به ‌ترتیب ٩٧٤٥ و ٥٥٠ واقعه و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٠,٢ و ٥.١ درصد افزایش یافته است.
- جمعیت فعال اقتصادی کشور ٢٥٨٣٨ هزار نفر برآورد شده است، که نسبت به فصل قبل ٦٣ هزار نفر و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١ هزار نفر کاهش داشته است. نرخ مشارکت اقتصادی در این فصل، ٤٠,٩ درصد می‌باشد که نسبت به فصل قبل ٠.٢ واحد درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.٥ واحد درصد کاهش یافته است. حسب نتایج، نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر در پاییز ١٤٠٠ برابر ٨.٩ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠.٧ و ٠.٥ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری فارغ التحصیلان آموزش عالی در پاییز ١٤٠٠، ١٣.٨ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠.٦ و ٠.٥ واحد درصد کاهش داشته است. نسبت اشتغال در پاییز ١٤٠٠ برابر ٣٧.٣ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل ٠.١ واحد درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.٢ واحد درصد کاهش داشته است.
- تعداد مرگ و میر‌های غیر‌طبیعی ١١٠٨٦ مورد بوده است که در صدر آن حوادث رانندگی و ترافیکی با ٤٥٠٧ مورد قرار دارد. مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نسبت به فصل قبل ٤ مورد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٢٥ مورد افزایش داشته است.
- در پاییز ١٤٠٠ میزان برنامه‌های تلویزیونی تولید و پخش شده به تفکیک محورهای اصلی ١٥٢٤٨ ساعت بوده است که از این میزان برنامه تلویزیونی تولید و پخش شده، سیاست¬های رشد جمعیت جوان پویا و بالنده ٤ درصد، ازدواج ٤ درصد، آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، مواد مخدر و مفاسد به ترتیب ٢، ٢ و ٣ درصد، خانواده و زنان ٨٥ درصد بوده است.
- براساس نتایج این نشریه، نسبت پشتیبانی(پوشش حمایتی) بیمه تامین اجتماعی برابر ٣,٥ بوده است که نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠.٨ و ١.٠ واحد کاهش داشته است. همچنین در پاییز ١٤٠٠، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ١٥٠٥١٥٢٣ و ١٨١٨٥١٣٢ نفر بوده است. از این تعداد، بیمه شدگان اصلی و تبعی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ١٨٢٠٩٨ و ٢٥٩٠٢٥ نفر بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ١٦٣١٩ و ٢٤٨٥٠ نفر کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٠٤١٦ و ٥٨٣٦٧ نفر کاهش داشته است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.