تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1401
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
شاخص قیمت تولیدكننده بخش برق- فصل زمستان ١٤٠٠

شاخص قیمت تولیدكننده بخش برق- فصل زمستان ١٤٠٠

در فصل زمستان ١٤٠٠ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ٢,١ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل پاییز، ٤.٨ واحد درصد کاهش دارد.


در فصل زمستان ١٤٠٠ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ١٠,٦ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل پاییز ٨.٠ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به فصل زمستان ١٣٩٩، ١٠.٦ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ١٨.٢، ٩.١ و ٨.٨ بوده است.

تورم سالانه

درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به مدت مشابه در سال قبل (تورم سالانه) به ١٩,٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١١.٢ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٢٠.٧، ٢٠.٩ و ١٥.٤ بوده است.

برای دریافت اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه نمایید.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.