تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1401
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ایران ـ فصل زمستان ١٤٠٠

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ایران ـ فصل زمستان ١٤٠٠


بر مبنای سال پایه ١٣٩٥ و طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی رشته فعالیت‌های اقتصادی ISIC Rev ٤)


تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٧,٣ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٠.٠ درصد) ٢.٧ واحد درصد کاهش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش­های" آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" (صفر درصد)، "فعالیت‌های بیمه" (٢.٣ درصد) و "فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی" (٣.٠ درصد) می‌­باشد. بیشترین تورم فصلی نیز به ترتیب مربوط به "فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا" (١٤.٠ درصد) و "تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت" (٩.٦ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٤٠٠ به ٤٥,٨ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٥.٨ درصد) تغییری نداشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ١٤٠٠ نسبت به فصل زمستان ١٣٩٩، ٤٥.٨ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ به ترتیب مربوط به بخش " فعالیت‌های املاك و مستغلات" (٢٥.٢ درصد) و " اطلاعات و ارتباطات" (٢٦.١ درصد) و بیشترین نرخ به ترتیب مربوط به بخش "فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا " (٨١.٥ درصد) و " فعالیت‌های مربوط به انسان و مددكاری اجتماعی" (٥٨.٧ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٤٠٠ (تورم سالانه) به ٤٦,٩ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٤٦.٣ درصد) ٠.٦ واحد درصد افزایش نشان می­‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه به ترتیب مربوط به بخش " فعالیت‌های املاك و مستغلات" (٢٤.٩ درصد) و " اطلاعات و ارتباطات " (٢٥.١ واحد) و بیشترین آن نیز به ترتیب مربوط به بخش "فعالیت­‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا (٨٤.٣ درصد) و "فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی" (٦٤.٨ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.