تاریخ انتشار: 28 آبان 1398
بازدید: 1557
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
تاكید رئیس مركز آمار ایران بر نقش دانشگاه و پتانسیل آن در هم افزایی علمی و كاربری آمار

تاكید رئیس مركز آمار ایران بر نقش دانشگاه و پتانسیل آن در هم افزایی علمی و كاربری آمار

 دكتر حسین‌زاده در نشست مشترك با دكتر نیلی احمد‌آبادی،‌ رئیس دانشگاه تهران،‌ بر نقش حاكمیتی مركز آمار ایران و لزوم همكاری با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران، در پیشبرد اهداف  نظام آماری تاكید كرد.

وی در این نشست كه با حضور معاونان مركز آمار ایران و رؤسای دانشكده‌های فنی و ریاضی و‌آمار دانشگاه تهران، برگزار شد، بر لزوم رعایت استاندارد‌ها در فعالیت‌های آماری توسط مركز آمار ایران به عنوان یك نهاد حاكمیتی تاكید كرد.

رئیس مركز آمار ایران ضمن بیان فعالیت‌های جامع و رو به جلو این مركز در جهت مدرن سازی نظام آماری كشور، بر  نقش هماهنگ كننده فعالیت‌های آماری سایر دستگاه‌ها توسط مركز آمار ایران در قالب شورای عالی آمار اشاره نمود.

دكتر حسین زاده با بیان این كه در بیش از 97 درصد از كشورهای دنیا،‌شاخص‌های كلان توسط مراكز آماری  تولید و منتشر می‌شود، ‌بر لزوم همگرایی سایر دستگاه‌ها در جهت مدرن سازی نظام آماری كشور تاكید  نمود.

در ادامه این جلسه ، دكتر نیلی، با بیان این كه سطح وسیعی از رشته‌های تحصیلی، پروژه‌ها و مطالعات انجام شده در این دانشگاه، مرتبط با آمار و اطلاعات و مفاهیمی چونbig data   و data learning  است،‌گفت:‌  در این زمینه دانشكده‌های مختلف دانشگاه تهران،‌ از جمله دانشكده فنی و برق و نیز دانشكده ریاضی و آمار پروژه‌های مختلفی را انجام  داده‌اند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه با بیان اهمیت و نقش مباحث مختلف آماری از جمله روش‌های استنباط آماری،‌پیش بینی و تحلیل داده‌ها در علوم ،‌ به زمینه های همكاری دانشگاه تهران و  با مركز آمار ایران و شیوه‌های این همكاری اشاره نمود.

 گفتنی است در این نشست، كه روز یكشنبه 26 آبان ماه برگزار شد‌ مقرر گردید،  كمیته مشتركی به منظور تعیین شیوه همكاری بین مركز آ مار ایران و دانشگاه تهران تشكیل و در مورد تشكیل موسسه مشترك بررسی و تبادل نظر شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.