تاریخ انتشار: 12 آبان 1398
بازدید: 856
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
نتایج طرح آمارگیری از کارگاه های بازرگانی وخدمات -1396(طرح جامع بازرگانی وخدمات)

نتایج طرح آمارگیری از کارگاه های بازرگانی وخدمات -1396(طرح جامع بازرگانی وخدمات)

نتایج طرح در سال 1396 نشان می‌دهد:

 در سال 1396، حدود 81 درصد از كاركنان بخش بازرگانی و خدمات را كاركنان مرد و 19 درصد را كاركنان زن تشكیل داده‌اند. كارگاه‌های با فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان، دارای 60 درصد كاركن زن و بیشترین سهم در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات بوده است و كارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر وسایل نقلیه موتوری با 1 درصد، كمترین سهم را در سهم زنان شاغل داراست.

 33 درصد از كاركنان كارگاه‌های بازرگانی و خدمات را كاركنان با تحصیلات بالاتر از دیپلم، 34 درصد كاركنان دیپلم و 33 درصد نیز دارای مدرك تحصیلی زیر دیپلم تشكیل می‌دهند.

 حدود 42 درصد از ارزش افزوده كارگاه‌های بازرگانی و خدمات مورد بررسی مربوط به فعالیت خرده‌فروشی (بجز وسایل نقلیه موتوری و موتورسیكلت) ‌است.

 بهره‌وری كاركنان این كارگاه‌ها در سال 1396 به ازای هر كاركن معادل 282 میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری كاركنان به ازای هر ساعت بیش از 118 هزار ریال بوده است. بر اساس نتایج به طور متوسط هر كاركن 49 ساعت در هفته به فعالیت مشغول بوده است.

 نتایج طرح نشان می‌دهد كه ضریب نفوذ رایانه در این كارگاه‌ها 26 درصد می‌باشد كه كارگاه‌های با فعالیت‌های جنبی خدمات مالی و فعالیت‌های بیمه و فعالیت‌های صرافی و كارگزاری با ضریب نفوذ 100 درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در كارگاه‌های مورد بررسی است. 20 درصد از كاركنان كارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های خود در داخل یا خارج از كارگاه استفاده نموده‌اند.

 11 درصد از مدیران كارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشكیل داده‌اند كه فعالیت‌های آموزش با 50 درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا می‌باشد. 

 83 درصد از كارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الكترونیكی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند كه فعالیت‌های جنبی خدمات مالی و فعالیت‌های بیمه با 98 درصد بالاترین میزان استفاده را در این زمینه دارا بوده‌اند. همچنین 98 درصد از كارگاه‌ها از دستگاه‌ كارتخوان برای پرداخت و دریافت استفاده كرده‌اند.اطلاعات بیش تر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.