تاریخ انتشار: 21 مهر 1398
بازدید: 1331
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
نشست مشترك  رئیس مركز آمار ایران و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد

نشست مشترك رئیس مركز آمار ایران و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد

نشست مشترك  با حضور دكتر دژ پسند وزیر امور اقتصاد و دارایی  و دكتر  حسین زاده  رئیس مركز آمار ایران، روز شنبه بیستم  مهر ماه  در محل وزارت  امور اقتصاد و دارایی برگزار شد. در این نشست  كه  سعید عباسی،‌ مدیر كل دفتر ریاست، روابط عمومی و همكاری‌های بین الملل مركز آمار ایران نیز حضور داشت، موضوعاتی چون تعامل  هر چه بیشتراین وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه آن  مانند گمرك، امور مالیاتی ، سازمان بورس  و بیمه مركزی  با مركز آمار ایران مورد بررسی قرار گرفت.

دكتر دژ پسند در این نشست، با اشاره به اهمیت  ار تباط آمار حوزه های مختلف  اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی  با  یكدیگر، خواستار مشاركت هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی  تولید و انتشار آمار های رسمی از جمله مركز آمار ایران در  این تعامل و ارتباط شد.

 وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت آمار و درك آن در جامعه، بر ضرورت پیش بینی شاخص‌های كلان اقتصادی  برای استفاده در  تحلیل های آماری تاكید نمود.

 در ادامه دكتر حسین زاده نیز با اشاره به فعالیت هایی كه در سال های اخیر  در زمینه مدرن سازی  نظام آماری انجام شده است،‌ بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با مركز آمار ایران در  راستای تحقق مدرن سازی  تاكید نمود.

 رئیس مركزآمار ایران ضمن تاكید بر اهمیت  كمیته‌های آمار بخشی دستگاه‌های اجرایی،‌ گفت:‌ در جلسات  برگزار شده  با كمیته‌های آمار بخشی دستگاه‌ها و از جمله  وزارت  اقتصاد و دارایی ، تكالیف دستگاه‌های  اجرایی در برنامه توسعه ملی  آمار كشور در سال گذشته به منظور یكپارچه سازی برنامه ها و عملكرد‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 گفتنی در پایان این نشست مقرر شد،‌ زمینه های همكاری  متقابل  به منظور  تعامل  بین وزارت امور اقتصادی  و دارایی و مركز آمار ایران تقویت شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.