تاریخ انتشار: 15 مهر 1398
بازدید: 1292
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری نشست  مشترك  مركز آمار ایران و صندوق كودكان سازمان ملل متحد( یونیسف)

برگزاری نشست مشترك مركز آمار ایران و صندوق كودكان سازمان ملل متحد( یونیسف)

نشست مشترك مرکز آمار ایران با صندوق كودكان سازمان ملل متحد( یونیسف)‌  روز سه‌شنبه نهم مهرماه با حضور  دكتر جواد حسین زاده، رئیس مركز آمار ایران ، خانم مندیپ اوبرایان ، نماینده یونیسف در ایران و همكاران ایشان در این صندوق، دكتر علیپور، رئیس پژوهشكده آمار، دكتر فرامرزی، معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران،  نماینده وزارت امور خارجه  و مدیران  موضوعی ذیربط از مركز آمار ایران  برگزار شد.

دكتر حسین زاده،‌ ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به خانم اوبرایان، انتصاب ایشان را به‌عنوان نماینده کشوری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران تبریک گفت. وی  ضمن اظهار رضایت از همكاری‌ها  و تعاملات خوب  بین مركز و صندوق كودكان سازمان ملل ،‌ ابراز امیدواری كرد كه این  تعاملات  و همكاری‌ها، بر اساس برنامه‌ همكاری مشترك ومنطبق  با  برنامه همكاری امضا شده، در آینده نیز همچنان تداوم  و ارتقاء یابد. دكتر حسین‌زاده ضمن اشاره به جلسات برگزارشده با آقای دکتر پارکس، رئیس سابق صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران و همچنین توافق‌های امضاشده بین دو سازمان  گفت:‌ این توافق‌ها بر مبنای نوین‌سازی نظام ملی آمار ایران بناشده است و پروژه‌های تعریف‌شده بر مبنای این تفاهم‌نامه در حال   اجرا می باشد.

 وی افزود:‌ مركز آمار ایران جزو سازمان‌های حاكمیتی و متولی و هماهنگ كننده نظام آماری كشور است  واقدامات مهمی  در زمینه نوین سازی نظام آماری كشور  منطبق با  دستور العمل ها  و  رویكرد هایی كه در این زمینه در دنیا وجود دارد،‌صورت گرفته است كه از جمله می‌توان به تدوین پیش نویس  قانون آمار و تصویب آن در شورای عالی آمار  اشاره كرد كه روند تصویب آن نیز در دولت و  مجلس در حال طی شدن است.

در ادامه این نشست،‌ خانم اوبرایان، ضمن تبریک انتصاب آقای دکتر حسین زاده  به‌عنوان رئیس  مرکز آمار ایران و با بیان این که تاکنون همکاری  و ارتباط بسیار خوب و سازنده ای بین دو سازمان  وهمچنین با پژوهشکده آمار وجود داشته است، ابراز امیدواری كرد که سطح این تعاملات و فعالیت‌ها تحت مدیریت ایشان ادامه و ارتقا یابد. وی همچنین ضمن اشاره به برنامه همکاری امضاشده بین دو سازمان، از دست‌اندرکاران اجرای پروژه‌های مشترک تشکر و قدردانی کرد و تأکید نمود که یونیسف خود را متعهد به اجرای این برنامه همکاری در کشور ایران می‌داند.  وی در ادامه  بر ارائه کمک و حمایت فنی یونیسف به جمهوری اسلامی ایران  و به طور خاص به شرکای مجری خود از جمله مرکز آمار ایران برای شناسایی و پرداختن به نیازهای کودکان بسیار آسیب‌پذیر که در زمان تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه ایران تحت تاثیر قرار گرفتند، تاکید نمود.

 

خانم اوبرایان در ادامه اظهار داشت، یونیسف  این آمادگی را دارد تا  از فعالیت‌های صورت گرفته درزمینه نوین‌سازی نظام ملی آمار ایران ‌از  نظر فنی حمایت کند. وی ادامه داد:‌ یونیسف به عنوان یک سازمان  جهانی در چارچوب برنامه جنوب تا جنوب آماده است تجارب موجود در این خصوص، بویژه در زمینه نوین سازی نظام آماری و همچنین  در باره ایجاد نظام آمارهای ثبتی ویژه كودكان با جمهوری اسلامی ایران  به اشتراک بگذارد.

وی در خاتمه  تاكید كرد:‌تمامی پروژه‌های مرکز آمار ایران که بر اساس توافق‌نامه مشترک تعریف ‌شده‌اند نیازمند این هستند كه بر اساس برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد انجام شوند که این امر تاکنون محقق شده است. در  این نشست همچنین ‌ دكتر علیپور، رئیس پژوهشكده آمار،‌ گزارش مختصری را از همكاری‌های مركز آمار ایران با دفتر كودكان سازمان ملل در ایران، در قالب فعالیت‌ها و  پروژه‌های مطالعاتی مشترك  ارائه داد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.