تاریخ انتشار: 01 خرداد 1401
بازدید: 31
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
نشست مشترک روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های تابعه در مرکز آمار ایران برگزار شد

نشست مشترک روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های تابعه در مرکز آمار ایران برگزار شد

این جلسه با هدف بررسی فعالیت‌های این دستگاه‌ها در امر اطلاع رسانی‌های خبری به ویژه نحوه اجرای بند "چ" ماده ٣٧ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور برگزار گردید.
نشست مشترک روابط عمومی‌ سازمان برنامه و بودجه با روابط عمومی دستگاه های تابعه ، با حضور دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران، موسوی، رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران کل روابط عمومی دستگاه های تابعه، روز یکشنبه اول خرداد ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی فعالیت‌های این دستگاه‌ها در امر اطلاع رسانی های خبری به ویژه نحوه اجرای بند "چ" ماده ٣٧ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مبنی بر اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها برای تولید برنامه‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی و پخش آن ها از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برگزار گردید.

دکتر حسین زاده در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک ٢٧ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های تابعه که فعالیت های این دستگاه ها را به رسانه‌ها منعکس می‌کنند، تشکر کرد. وی بر نقش مهم این جلسات در به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش روابط عمومی‌ها و تعامل بین آن ها تاکید کرد و افزود: مرکز آمار ایران نهادی حاکمیتی و زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور است که قانون مستقلی دارد. دکتر حسین زاده در ادامه اظهار کرد: مرکز آمار ایران هم سو با مراکز آماری دنیا و بر اساس الگوهای بین المللی، شاخص های اقتصادی را تولید می‌کند و به عنوان مثال نرخ تورم بر اساس الگوی بین المللی در ایران محاسبه می‌شود تا امکان مقایسه این نرخ، در عرصه‌بین المللی وجود داشته باشد. دکتر حسین زاده با اشاره به این که هر ساله در اسفندماه نشستی بین مراکز آماری دنیا برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش آن ها برگزار می‌شود، گفت: مراکز آماری در اکثر کشورهای دنیا از شرایط همه گیری کرونا تاثیر پذیرفته و طرح های آماری آنها با توقف و یا تاخیر مواجه شده است اما طرح‌های آماری مرکز آمار ایران و محاسبه شاخص های آماری از جمله نرخ تورم با تلاش همکاران این مرکز و استان ها انجام شده و نتایج آن ها بر اساس تقویم انتشاراتی منتشر گردیده است و این همه‌ گیری خللی بر فعالیت های مرکز آمار ایران وارد نکرده است.

دکتر حسین زاده در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه ها به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: مرکز آمار ایران کاربران خاص و عام دارد که کاربران خاص مستقیما به درگاه ملی آمار مراجعه کرده و حتی در برخی موارد از طریق ریز داده هایی که توسط مرکز آمار ایران در درگاه ملی آمار قرار می‌گیرد، شاخص های آماری را محاسبه می کنند و مورد دوم کاربران عام هستند که عمدتا به رسانه ها مراجعه می کنند و آمار های مرکز آمار ایران را از طریق رسانه ها دریافت می کنند، لذا نحوه تحلیل و تفسیر و انعکاس رسانه ها از اخبارمرکز ، اهمیت زیادی در درک درست کاربران از آمار های مرکز آمار ایران دارد. وی تاکید کرد، سیاست مرکز آمار ایران در تمامی دوره‌های فعالیت آن و علیرغم مدیریت افراد متعدد، بر پایه ارائه شفاف و بی طرفانه اطلاعات و آمار، با هدف پیشگیری از تفسیر های نادرست از آمارهای ارائه شده است. در ادامه این جلسه ، در خصوص شیوه اطلاع رسانی مستمر و هماهنگی بین دستگاه‌های تابعه و نحوه تولید برنامه بر اساس بند چ ماده ٣٧ با همکاری سازمان صدا و سیما بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.