تاریخ انتشار: 01 خرداد 1401
بازدید: 3
دسته‌بندی: اخبار آماری
كرایه‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی استان تهران- نیمسال دوم ١٤٠٠

كرایه‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی استان تهران- نیمسال دوم ١٤٠٠

بیشترین افزایش كرایه‌ ساعتی نسبت به دوره قبل با ٤٥,١٦ درصد مربوط به «تانکر آب پاش ٥٠٠٠ لیتری با راننده» می‌­باشد.


طرح آمارگیری از كرایه‎‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی از سال ١٣٦٥ به ‌صورت شش‌ماهه در سطح استـان تهران توسط مركز آمار ایران اجرا می‌شود.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به كرایه‎ ساعتی انواع ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‏های عمرانی (٦٠ قلم)، با ارسال پرسشنامه‌ها‌ی مربوطه از طریق رایانامه به پیمانكاری‏‌های مجری طرح‏های عمرانی در استان تهران، جمع‌آوری می‏شود. این طرح در اسفند ماه سال ١٤٠٠ برای جمع‏آوری اطلاعات مربوط به نیمه‎‌ دوم همان سال اجرا شده است.

در مقایسه‌ تمامی ٦٠ قلم مورد آمارگیری این دوره، بیشترین افزایش كرایه‌ ساعتی نسبت به دوره قبل با ٤٥,١٦ درصد مربوط به «تانکر آب پاش ٥٠٠٠ لیتری با راننده» می­باشد و این در حالیست که متوسط كرایه‌‌ ساعتی مربوط به «موتورجوش دیزلی ١٥٠تا٢٥٠آمپر» با ٣٣,٩٧ درصد کاهش نسبت به دوره­‌ قبل با بیشترین کاهش روبرو بوده است.
همچنین، مقایسه‌ متوسط كرایه‎ ساعتی در این دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد كه بیشترین افزایش كرایه‎ ساعتی مربوط به «جرثقیل خودرو چرخ زنجیری حدود ٣٠تن با راننده » با ٧٨,٣٠ درصد می باشد. این در حالیست که متوسط كرایه‌‌ ساعتی مربوط « جرثقیل خودرو چرخ لاستیکی حدود ٦٠تن با راننده » با ١١,٨٧ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه در سال قبل با بیشترین کاهش روبرو بوده است.
برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.
نتایج‌ تفصیلی این طرح در درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir در بخش داده ها و اطلاعات آماری / ساختمان و مسکن / قیمت و اجاره مصالح، ماشین آلات و دستمزد / نشریات قرار دارد.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.