تاریخ انتشار: 10 خرداد 1401
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور سال١٤٠٠ (١٠٠=١٣٩٥)

شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور سال١٤٠٠ (١٠٠=١٣٩٥)

بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم "گاو حذفی شیری" (٦٨,٤ درصد) و کمترین افزایش مربوط به قلم" گوساله نر زیر چهار ماه " (٢٤.٢ درصد) بوده است


شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور در سال ١٤٠٠ به عدد ٤٨٥,٩ رسیده است که نسبت به سال قبل ٥٩.٠ درصد افزایش داشته است. بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم "گاو حذفی شیری" (٦٨.٤ درصد) و کمترین افزایش مربوط به قلم" گوساله نر زیر چهار ماه " (٢٤.٢ درصد) بوده است.

در تمامی فصول شاخص قیمت تولید کننده گاوداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش رو به رو بوده­ و بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به فصل تابستان (٨٢,٤ درصد) و کمترین آن مربوط به فصل زمستان (٣٩.٧ درصد) درصد بوده است. شاخص گاوداری های صنعتی نسبت به فصل قبل نیز برای تمام فصل ها، با افزایش همراه بوده است و بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل تابستان با ٢١.٢ درصد و کمترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل زمستان با ٣.٢ درصد بوده است.

در سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی نسبت به سال قبل در همه استان ها با افزایش رو به رو روبه‌رو بوده اند. به طوری که بیشترین درصد تغییرات شاخص (نرخ تورم) در این سال نسبت به سال قبل مربوط به استان‌های گیلان و تهران به ترتیب با ٧٧,٢ و ٧١.٤ درصد و کمترین درصد تغییرات شاخص نسبت به سال قبل مربوط به (نرخ تورم) استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر به ترتیب ٢٣.١ و ٣٠.٥ درصد بوده است.

در فصل بهار سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور به عدد ٤٠٦,٠ رسید که نسبت به فصل قبل ٦.٨ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٦.٠ درصد و متوسط شاخص چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) نیز ٥١.٨ افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به قلم "گاو نر داشتی" (١٩.٦ درصد) و کمترین افزایش مربوط به" شیر" (٤.٠ درصد) بوده است.

در فصل تابستان سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور به عدد ٤٩٢,٢ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٢١.٢ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٢.٤ درصد و متوسط شاخص چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) نیز ٦٩.٣ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به"شیر" (٢٦.٧ درصد) و کمترین افزایش مربوط به "گوساله نرزیرچهارماه " (٣.٨ درصد) بوده است.

در فصل پاییز سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور به عدد ٥١٤,٥ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٤.٥ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٠.٤ درصد و متوسط شاخص چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) نیز ٦٧.٩ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به "کود" (١٥.٠ درصد) و کمترین افزایش شاخص مربوط به "گاو تلیسه" (٠.١ درصد) بوده است.

در فصل زمستان سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور به عدد ٥٣١,٠ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٣.٢ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٩.٧ درصد و متوسط شاخص چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) نیز ٥٩.٠ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به "گاو نر داشتی" (٩.٥ درصد) و کمترین افزایش شاخص مربوط به "شیر" (١.٤ درصد) بوده است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.