تاریخ انتشار: 03 شهریور 1398
بازدید: 2082
آمار و اطلاعات حوزه زنان و خانواده ساماندهی می­‌شود

آمار و اطلاعات حوزه زنان و خانواده ساماندهی می­‌شود

در نشستی که با حضور خانم دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران،  دکتر علیپور رئیس پژوهشکده آمار و جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد،‌ دکتر ابتکار با اشاره بر آیین نامه اجرایی ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه،گفت:‌ معاونت امور زنان ریاست جمهوری مکلف به شناسایی شاخص­های عدالت جنسیتی و طراحی سامانه­ای جهت ارزیابی و رصد وضعیت زنان و خانواده شده است. وی افزود:‌ در همین راستا، و در تعامل معاونت رئیس جمهوری در امورزنان با مرکز آمار ایران و پژوهشکده آمار و طی جلسات متعددی که با دستگاه­های اجرایی کشور برگزار شده است، 160 شاخص در 25 حوزه و 8 محور اصلی شناسایی و به دستگاه­های اجرایی ابلاغ شده است.  خانم ابتكار در ادامه  تاكید كرد:‌دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جاری سازی این شاخص‌­ها در برنامه‌­های خود و ارائه آمار و اطلاعات خود به تفکیک جنسیت اقدام نمایند. وی ضمن تشکر از تعامل خوب  مرکز آمار ایران افزود:‌ با توجه به تکالیف برنامه، انتظار ما از مرکز آمار ایران  به عنوان مرجع رسمی تولید و  انتشار آمار در کشور این است که در تعامل با معاونت امور زنان ریاست جمهوری، آمار و اطلاعات این حوزه را ساماندهی نماید.   

در ادامه دکتر حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام و نقش قابل توجه زنان در توسعه و آبادانی کشور، تاکید  كرد:‌ مرکز آمار ایران از تمام ظرفیت خود جهت ساماندهی آمار و اطلاعات حوزه زنان و خانواده استفاده خواهد کرد. وی با  اشاره به تکلیف مرکز آمار ایران برای تهیه فهرست آمار رسمی به­عنوان آمار و اطلاعات مورد نیاز تصمیم­گیری­های حاکمیتی کشور در برنامه ملی توسعه آمار کشور ، تاکید كرد، شاخص‌های اختصاصی حوزه زنان و خانواده وارد فهرست آمار رسمی خواهد شد تا پس از تصویب در شورای عالی آمار به دستگاه­های اجرایی ابلاغ و دبیرخانه شورای عالی آمار نیز پیگیر تولید و انتشار آنها خواهد بود.

در این نشست مقرر گردید:

 1- شاخص­های اختصاصی حوزه زنان و خانواده وارد فهرست آمار رسمی کشور شود.

2- پیشنهاد تشکیل کمیته آمار بخشی زنان و خانواده در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار مطرح و در صورت تایید به شورای عالی آمار ارجاع شود.  

3-موضوع ایجاد فصلی مختص آمار و اطلاعات حوزه زنان و خانواده در سالنامه آماری کشور به‌­عنوان مهمترین منبع آمارها مورد بررسی قرار گیرد.

 گفتنی است این نشست روز دوشنبه،‌ بیست و هشتم مرداد ماه در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.