تاریخ انتشار: 09 شهریور 1401
بازدید: 3
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مرداد

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مرداد

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام " گوشت گاو یا گوساله " با ٣,٥ درصد ،"کنسرو ماهی تن" با ١.٩ درصد و "ماهی قزل آلا" با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم "مرغ ماشینی" با -٤.٥درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در مرداد ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " رشته آش " با ٤,٢ درصد ،" برنج ایرانی درجه یک " با ٤.١ درصد و " شیرینی خشک " با ٣.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " گوشت گاو یا گوساله " با ٣,٥ درصد ،"کنسرو ماهی تن" با ١.٩ درصد و "ماهی قزل آلا"  با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم "مرغ ماشینی" با  -٤.٥درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " خامه پاستوریزه " با ٥,٩ درصد و " کره پاستوریزه(کره حیوانی) " با ٤.٨ درصد و " دوغ پاستوریزه " با ٤.١ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن نباتی جامد" با -١.٧ درصد بوده است.

میوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ٢٤,٢ درصد،" سیب" با ١٣.١ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢٢.٧- درصد و "لیموترش" با -٢٠.٦  درصد می باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی "  با ٢١,٨ درصد، "پیاز" با ٥.٩ درصد و " لوبیا چیتی" با ٤.٤ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به "کدوسبز" با  -١١.٢ و "فلفل دلمه ای" با -٧.٤  درصد می­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ١٠,٨ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٥.٦ درصد می­باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.