تاریخ انتشار: 15 شهریور 1401
بازدید: 3
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
تاکید رئیس مرکز آمار ایران بر اهمیت ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده به عنوان اولین ثبت آماری در کشور

تاکید رئیس مرکز آمار ایران بر اهمیت ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده به عنوان اولین ثبت آماری در کشور

دکتر حسین زاده بر نقش مهم عشایر کوچنده در امنیت غذایی کشور از طریق پرورش دام سبک و تولید گوشت تاکید کرد و افزود: ایجاد ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده با حداقل هزینه، به عنوان اولین ثبت آماری در کشور اهمیت زیادی دارد و اطلاعات آن می‌تواند به عنوان اطلاعات بهنگام مورد استفاده برنامه‌ریزان این حوزه قرار گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران در نشست مشترک با رئیس سازمان امور عشایری ایران ضمن تشکر از همکاری این  سازمان با مرکز آمار، برای ایجاد ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده کشور و با بیان این نکته که  عشایر کوچنده کشور از  طریق سرشماری ثبتی مبنا با همکاری سازمان امور عشایر و تعاونی‌های عشایری سرشماری شده اند، در باره تغییر رویکرد مرکز آمار ایران از روش‌های سنتی گردآوری داده‌ها به روش ثبتی مبنا توضیحاتی ارائه کرد. دکتر حسین زاده با بیان اینکه پایه و اساس برنامه ریزی در کشور آمار است، بر دقت در سرشماری جمعیت عشایری کشور تاکید کرد و گفت: اینکه ارائه خدمات به عشایر بر اساس آمار سرشماری است، اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.

وی  بر نقش مهم عشایر کوچنده در امنیت غذایی کشور از طریق پرورش دام سبک و تولید گوشت تاکید کرد و افزود: ایجاد ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده با حداقل هزینه، به عنوان اولین ثبت آماری در کشور اهمیت زیادی دارد و اطلاعات آن می‌تواند به عنوان اطلاعات بهنگام مورد استفاده برنامه‌ریزان این حوزه قرار گیرد.

در ادامه آقای پاپی‌زاده، رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز ضمن اشاره به نقش مهم آمارهای دقیق برای برنامه‌ریزی‌های کشور، بر نقش مهم مرکز آمار در تولید آمارهای متقن تاکید نمود. عباس پاپی زاده با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی موظف هستیم به تمام شهروندان خدمات ارائه بدهیم، افزود: سازمان امور عشایر خدماتی نظیر تامین سوخت و آرد را  به عشایر ارائه  می‌کند، بنابراین باید آمار دقیقی از جمعیت عشایری کشور داشته باشد.

در این نشست روند ثبت پایه جمعیت عشایر کوچنده کشور و مشکلات پیش رو  و همچنین موضوع به هنگام سازی آمار جمعیت عشایر کوچنده. مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مقرر شد آخرین تغییرات اطلاعات خانوارهای عشایر کوچنده برای بررسی و راستی آزمایی در اختیار مرکز آمار ایران قرار گیرد.

 گفتنی است، نشست مشترک رئیس مرکز آمار ایران و  رئیس سازمان امور عشایری با حضور معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی و مدیر کل دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران  وهمچنین معاون توسعه و امور زیر بنایی، مدیر کل دفتر مطالعات عشایر، مدیر کل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایر، رئیس تعاونی‌های عشایری و رئیس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، روز دوشنبه، چهاردهم شهریور ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.