تاریخ انتشار: 02 مهر 1401
بازدید: 7
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی نتایج طرح آمارگیری زراعت (محصولات سالانه) ١٤٠٠

انتشار نسخه الکترونیکی نتایج طرح آمارگیری زراعت (محصولات سالانه) ١٤٠٠

مساحت اراضی زراعی در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩، ١٥/٧ میلیون هكتار برآورد شده است كه ١١/٦میلیون هكتار آن زیر كشت محصولات سالانه و ٤/١ میلیون هكتار آیش بوده است.
  • بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری زراعت مساحت اراضی زراعی در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩، ١٥/٧ میلیون هكتار برآورد شده است كه ١١/٦میلیون هكتار آن زیر كشت محصولات سالانه و ٤/١ میلیون هكتار آیش بوده است. مساحت اراضی زراعی آبی ٦/٢ میلیون هكتار برآورد شده است كه ٤/٨ میلیون هكتار آن زیر كشت و ١/٤ میلیون هكتار آن آیش بوده است همچنین مساحت اراضی دیم كشور ٩/٥ میلیون هكتار برآورد شده است كه ٦/٨ میلیون هكتار آن زیر كشت و ٢/٧ میلیون هكتار آن آیش بوده است.

    در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩ سطح كاشت محصولات سالانه[١] بیش از ١٢ میلیون هكتار و مقدار کل تولیدات ٥٧/٥ میلیون تن بوده است. بیش از ٨٦ درصد سطح کاشت محصولات سالانه مربوط به ٥ محصول گندم، جو، یونجه، برنج (شلتوک) و انواع نخود (دانه خشک) است.

    نتایج حاصل از این طرح نشان می‌دهد كه در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩ كاشت محصولات زراعی در ٤١٣ هزار هكتار از اراضی كشور به صورت كاشت مجدد و یا كاشت زیر درختان باغ و قلمستان‌ها انجام شده است. اطلاعات بیش تر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.