تاریخ انتشار: 09 مهر 1401
بازدید: 16
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور بهار ١٤٠١

انتشار نسخه الکترونیکی اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور بهار ١٤٠١

کاهش ٤٦,١ درصدی واحدهای مسكونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ١٢.٧ درصدی آن در شهرداری‌های کل كشور در بهار ١٤٠١ نسبت به بهار ١٤٠٠

بررسی نتایج طرح "گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور" در فصل بهار سال ١٤٠١ نشان می‌دهد:

 

الف- شهر تهران

  • در بهار سال ١٤٠١، تعداد ٥٩٥٤ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است كه نسبت به فصل گذشته ٤٨,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٦.١ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسكونی برای هر یك از این پروانه‌های احداث ساختمان ٨.١ واحد بوده است.
  • تعداد ٧٣٦ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠١ صادرشده است كه نسبت به فصل گذشته ٥٠,٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٧.٢ درصد کاهش داشته است.
  • مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠١ بالغ ‌بر ١١٢٧ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته ٤٩,٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٥.٩ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٥٣٢ مترمربع بوده است.

 

 

ب- كل نقاط شهری كشور

  • در بهار سال ١٤٠١، تعداد ٩٠٢٩٠ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های كشور پیش‌‌بینی شده است كه نسبت به فصل گذشته ٢١,٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٢.٧ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسكونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.١ واحد بوده است‌.
  • تعداد ٢٩٤٣٧ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های كشور در بهار ١٤٠١ صادرشده است كه نسبت به فصل گذشته ٢٠,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٥.٣ درصد کاهش داشته است.
  • مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در بهار ١٤٠١ حدود ١٧١٠٥ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته ٢٠,٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٦.٧ درصد کاهش داشته است.  متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٨١ مترمربع بوده است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.