تاریخ انتشار: 10 آبان 1401
بازدید: 12
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
پنجاه و ششمین جلسه شورای تلفیق برگزار شد

پنجاه و ششمین جلسه شورای تلفیق برگزار شد

دکتر حسین‌زاده در این جلسه با اعلام خبر تصویب قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات مکانی در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این قانون، سیاستگذاری و نظام تبادل داده بر عهده کارگروه تعامل پذیری دولت است.

پنجاه و ششمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، روز دوشنبه نهم آبان ماه، به ریاست دکتر حسین‌زاده، رئیس مركز آمار ایران و رئیس شورای هماهنگی وتلفیق وسایر اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه،گزارش اقدامات مربوط به اجرای آزمایش سرشماری١٤٠١ و دریافت ریزداده‌ها از دستگاه‌ها توسط دبیرخانه آزمایش سرشماری و همچنین فرایند عملیات بر روی داده‌های دریافتی توسط کمیته فاوا ارائه شد. علاوه بر این، موضوع اعتبارات استانی برای تامین نقشه‌های مورد نیاز سرشماری ١٤٠٥، مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

دکتر حسین‌زاده در این جلسه با اعلام خبر تصویب قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات مکانی در مجلس شورای اسلامی که بیستم مهر ماه سال جاری به تصویب شورای نگهبان رسیده بود، گفت: بر اساس این قانون، سیاستگذاری و نظام تبادل داده بر عهده کارگروه تعامل پذیری دولت است و در این قانون، پایگاه داده دستگاه‌ها به عنوان داده و سرمایه ملی قید شده است که این امر نشان از اهمیت و فرا دستگاهی بودن داده‌های دستگاهی دارد. رئیس مرکز آمار ایران افزود: دستگاه‌های ذی صلاح برای دراختیار داشتن داده‌ها در این قانون ذکر شده است.

وی با اشاره به این که تبادل داده بین دستگاه‌ها پس از بررسی و تصویب در ستاد، از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت انجام خواهد شد، افزود: علاوه بر نحوه ارسال، دریافت و ذخیره داده‌ها، این کارگروه بر حفظ محرمانگی داده‌ها نیز نظارت خواهد کرد. رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای سرشماری ثبتی مبنا در سال ١٤٠٥، گفت: ما  با یک پاردایم جدید درمرکز آمار مواجه هستیم و لذا برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز برای اجرای سرشماری، لازم است، در چار ت سرشماری بازنگری صورت پذیرد.

دکتر حسین زاده با بیان این که اجرای سرشماری سنتی به واسطه تجربه چندین ساله مرکز آمار ایران، آسانتر است، گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های اجرا و بار پاسخگویی خانوارها، اجرای سرشماری ثبتی مبنا، اجتناب ناپذیر است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.