تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398
بازدید: 396
دسته‌بندی: اخبار آماری
گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهای وارداتی سال 1396

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهای وارداتی سال 1396

گزارش نهایی*  شاخص قیمت كالاهای وارداتی سال ­1396

در نظام آمارهای قیمت، كالاهای وارداتی برای مقاصد متعددی به كار گرفته می‌شوند. شاخص قیمت كالاهای وارداتی، ‌روند تغییرات قیمت محصولات عرضه شده از خارج به داخل كشور را طی دوره زمانی مشخص نشان می‌دهد. با توجه به اینكه قیمت كالاهای وارداتی یكی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر میزان مبادلات خارجی كشورها و نیز یكی از عوامل تعیین كننده رابطه مبادله می‌باشد، تغییرات آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در طرح شاخص قیمت كالاهای وارداتی از كلیه كدهای تعرفه وارداتی كشور در سال 1390(سال پایه) استفاده می­شود. روش جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از آمارهای ثبتی گمرك جمهوری اسلامی ایران ( ارزش بصورت ریالی و دلاری، كشور مبدأ و مقصد، نحوه حمل و نقل و نرخ ارز) صورت گرفته است. طبقه بندی مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) می‌باشد. نتایج حاصل از این طرح در سطح كل كشور و برای تمامی 20 گروه‌ اصلی طبقه‌بندی HS  قابل انتشار است.

  1. شاخص قیمت كالاهای وارداتی (ریالی، 100=1390) در سال­ 1396 برابر با 496.1 است که نسبت سال قبل، 0.6 درصد کاهش داشته است
  2. شاخص قیمت کالاهای وارداتی (دلاری، 100=1390) در سال 1396 برابر با 236.3 است که نسبت به سال قبل، 5.1 درصد کاهش داشته است.برای مشاهده متن كامل خبر به فایل پیوست مراجعه كنید.

 

 

* این شاخص­ بر اساس داده­‌های نهایی و تأیید شده­ گمرك جمهوری اسلامی ایران در سال 1396، پس از بازنگری شاخص مقدماتی و استفاده از ارقام نهایی به جای ارقام مقدماتی، تهیه شده است.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.