تاریخ انتشار: 18 آبان 1401
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور تابستان ١٤٠١ (١٠٠=١٣٩٥)

شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور تابستان ١٤٠١ (١٠٠=١٣٩٥)

در فصل تابستان ١٤٠١ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌­های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ٧,٨ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٠.٨ درصد)، ٤٣.٠ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم " گوساله نر زیر چهار ماه" (٠.٧ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " گاو ماده شیری" (١٥.٤ درصد) می‌­باشد.

چکیده

در فصل تابستان ١٤٠١‌ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌­های صنعتی (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٥) برابر با ٨٦٣,٢ بوده‌است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٥.٤ درصد افزایش یافته­است. میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٦٧.٢ درصد افزایش یافته­است.

کاهش تورم فصلی

در فصل تابستان ١٤٠١ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری­های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ٧,٨ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٠.٨ درصد)، ٤٣.٠ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم " گوساله نر زیر چهار ماه" (٠,٧ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " گاو ماده شیری"  (١٥,٤ درصد) می‌­باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در فصل تابستان ١٤٠١ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری­های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به  ٧٥,٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩٧.٢ درصد)، ٢١.٩ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری­‌های صنعتی به ازای تولید قلم­‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به فصل تابستان ١٤٠٠، ٧٥.٤ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم "گاو تلیسه" (٣٤.٨ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم "شیر" (٩٢.٩ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری­‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٦٧,٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٦٧.٣ درصد)،٠.١ واحد درصد کاهش نشان می­‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری­های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " گوساله نر زیر چهار ماه" (٣٥.١ درصد) و بیشترین آن مربوط به "شیر" (٨٠.٣ درصد) می­‌باشد.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی كشور در تابستان ١٤٠١ نشان می­دهد که عدد شاخص در اکثر استان­ها نسبت به فصل قبل با افزایش روبه­ رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان هرمزگان با ٢٦,٦ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گیلان با ٤.١- درصد می‌­باشد.

مقایسه شاخص کل استان­ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می­دهد که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان اردبیل با ١٤١,٦ درصد (افزایش) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٣٩.٦ درصد (افزایش) می­‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.