تاریخ انتشار: 30 آبان 1401
بازدید: 10
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
ارائه و تصویب نظام تدوین چهارمین برنامه ملّی توسعه آمار کشور در شصت و یکمین جلسه ی شورای‌ عالی آمار

ارائه و تصویب نظام تدوین چهارمین برنامه ملّی توسعه آمار کشور در شصت و یکمین جلسه ی شورای‌ عالی آمار

دکتر میر کاظمی در این جلسه با بیان این که برنامه‌ریزی و حکمرانی در کشور بر اساس داده های متقن، مورد تاکید و توجه ویژه دولت سیزدهم است، بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مرکز آمار ایران و دستگاه های اجرایی، از طریق تدوین آیین نامه‌های مورد نیاز با مشارکت نمایندگان مرکز آمار و دستگاه‌ها و همچنین تشکیل کارگروهای مشترک، تاکید نمود.

شصت و یکمین جلسه شورای‌ عالی آمار به ریاست دكتر میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور و رئیس شورای‌عالی آمار، خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران و دبیر شورای عالی آمار و سایر اعضای شورا، روز دوشنبه سی‌ام آبان ماه در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. در این جلسه، تشکیل "کمیته آمار بخشی امور زنان و خانواده" ، پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور"، توسعه اطلاع رسانی داده‌های خام آمارهای رسمی دستگاه‌های اجرایی به پیشنهاد  انجمن آمار"، "تفکیک کمیته آمارهای بودجه و نظام اداری به کمیته آمار‌های برنامه و بودجه در سازمان برنامه و بودجه كشور و کمیته آمارهای برنامه بخشی نظام اداری در سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور"، و راهنمای تهیه سالنامه دستگاه های اجرایی مصوب شد.

دکتر میر کاظمی در این جلسه با بیان این که برنامه‌ریزی و حکمرانی در کشور بر اساس داده های متقن، مورد تاکید و توجه ویژه دولت سیزدهم است، بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مرکز آمار ایران و دستگاه های اجرایی، از طریق تدوین آیین نامه‌های مورد نیاز با مشارکت نمایندگان مرکز آمار و دستگاه‌ها و همچنین تشکیل کارگروهای مشترک، با هدف اجرایی شدن مصوبات، تحقق چهارمین برنامه توسعه آمار کشور و اجرای سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، تاکید نمود.

در ادامه این جلسه، گزارش سومین برنامه ملّی توسعه آمار کشور( ١٤٠٠‏‏- ١٣٩٦)  توسط رئیس مرکز آمار ایران ارائه شد. همچنین نظام تدوین چهارمین برنامه ملّی توسعه آمار کشور( ١٤٠٥‏‏-١٤٠١)  ارائه و تصویب شد.

دکتر حسین زاده با اشاره به چالش‌های سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، گفت: در حال حاضر برای اجرای این سرشماری، سه شناسه یکتا، مربوط به فرد، مکان وکسب و کار مورد نیاز است که به ویژه در حوزه کسب و کار با چالش بیشتری رو به رو هستیم و علاوه بر این، پلاک کوبی کد پستی و اتصال کد ملی به کد پستی از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط دستگاه های ذی ربط از جمله شهرداری‌ها و شرکت پست صورت گیرد. وی همچنین بر ضرورت تامین زیر ساخت‌های لازم در زمینه فناوری اطلاعات برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا  ١٤٠٥ تاکید نمود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.