تاریخ انتشار: 13 آذر 1401
بازدید: 5
دسته‌بندی:
وبینار آموزشی آزمایش سرشماری ١٤٠١ برای کارشناسان استان ها برگزار شد

وبینار آموزشی آزمایش سرشماری ١٤٠١ برای کارشناسان استان ها برگزار شد

در این وبینار، فعالیت‌های مربوط به آزمایش سرشماری، موارد مرتبط با نقشه و همچنین طرح تبلیغات آزمایش سرشماری ارائه شد.

وبینار آموزشی آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠١، با حضور معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها، روز یکشنبه سیزدهم آذر ماه برگزار شد. در این وبینار، فعالیت‌های مربوط به آزمایش سرشماری با تاکید بر تقویت، بهبود و تکمیل داده‌های اداری توسط آقای محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری و خانم پور‌رضا، رئیس گروه سرشماری مرکز آمار ایران ارائه شد. در ادامه اقای نصوحی، مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی و خانم رسولی رئیس گروه روابط عمومی مرکز آمار ایران، موارد مرتبط با نقشه و همچنین طرح تبلیغات آزمایش سرشماری را برای شرکت کنندگان ارائه دادند.

آقای نصیری، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، در آغاز این وبینار،گفت: بر اساس مصوبه دومین جلسه ستاد سرشماری، فعالیت‌های دومین آزمایش سرشماری در چارچوب اهداف تعیین شده مشخص شده است. وی افزود: گروهی با مشارکت مرکز آمار ایران و چندین دستگاه اجرایی، اهداف و برنامه زمان‌بندی آزمایش سرشماری را تعیین کرده‌اند و این اهداف طی مکاتبات صورت گرفته به استان ها ابلاغ شده است و درحال حاضر، باید فعالیت‌های آن‌ها شروع شود.

آقای نصیری در ادامه گفت: در اولین آزمایش سرشماری که سال گذشته، اجرا شد، عملیات میدانی نیز داشتیم، اما امسال و در دومین اجرا از آزمایش سرشماری ١٤٠٥، فعالیت میدانی به جز در حوزه نقشه نخواهیم داشت و در پایان آزمایش، داده‌های اخذ شده از دستگاه‌های ذی‌ربط، با چارچوب‌های موجود مطابقت داده و صحت سنجی خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای آزمایش سال جاری عملیات میدانی برای استان‌ها تعریف نشده است، اما هماهنگی با دستگاه‌ها برای دریافت داده‌ها باید انجام شود. آقای نصیری افزود: ٦٠ ردیف فعالیت برای آزمایش سرشماری تعریف شده که عموما بر عهده دستگاه‌ها می‌باشد و در مواردی نیز استان‌ها در این فعالیت‌ها باید مشارکت کنند.

وی از نمایندگان استانی حاضر در وبینار خواست تا با هدف ارتقاء کیفیت داده‌های ثبتی دستگاه‌ها و مشارکت بیشتر آن‌ها در سرشماری، با استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تعامل بیشتری داشته باشند. ایشان تاکید کرد، با توجه به چالش‌های موجود در گردآوری داده‌ها به شیوه سنتی و از طریق میدانی، بهتر است تا آن جا که می‌توانیم، به سمت طرح‌های آمارگیری ثبتی مبنا پیش برویم.

گفتنی است در پایان این وبینار، جلسه پرسش و پاسخ، برگزار شد و به سوالات مطرح شده از سوی معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها، پاسخ داده شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.