تاریخ انتشار: 28 آذر 1401
بازدید: 10
دسته‌بندی: اخبار آماری
در سال ١٤٠٠ مقدار تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی حدود ٦,٢ میلیون تن بوده است

در سال ١٤٠٠ مقدار تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی حدود ٦,٢ میلیون تن بوده است

سهم تعداد گاو و گوساله پروار شده و مقدار شیر تولید شده گاوداری‌های صنعتی نسبت به کل کشور به ترتیب ٦٤ و ٧٠ درصد است.

طرح آمارگیری از گاوداری‌های صنعتی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در تابستان سال ١٤٠١ با سه هدف بهنگام‌سازی فهرست گاوداری‌های صنعتی، تهیه اقلام مورد نیاز حساب‌های ملی و تولید آمارهای مهم این رشته فعالیت، اجرا شد.

نتایج حاصل از طرح‌های آماری مختلف بخش کشاورزی نشان می‌دهد که در حالی که سهم تعداد گاوداری‌های صنعتی از تعداد کل بهره برداری‌های دارای گاو وگوساله کشور ٥ درصد است، سهم تعداد گاو و گوساله پروار شده و مقدار شیر تولید شده گاوداری‌های صنعتی نسبت به کل کشور به ترتیب ٦٤ و ٧٠  درصد است.

نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که تعداد گاوداری‌های صنعتی در سال ١٤٠٠، ٢٧ هزار گاوداری بوده است. همچنین ٦٤ درصد گاوداری‌های صنعتی دارای فعالیت تولید شیر و ٣٦ درصد دارای فعالیت پرواربندی بوده‌اند.

تعداد گاو و گوساله گاوداری‌های صنعتی در سال ١٤٠١، حدود ٢,٣ میلیون رأس بوده که نسبت به سال ١٣٩٨، بیش از ٣٥ درصد افزایش یافته است.

مقدار تولید شیر گاوداری‌های صنعتی در سال ١٤٠٠ حدود  ٦,٢ میلیون تن بوده که نسبت به سال ١٣٩٧ بیش از ٢٤ درصد افزایش یافته است.

تعداد گاو و گوساله پروار شده گاوداری‌های صنعتی در سال ١٤٠٠ بیش از ١ میلیون رأس بوده که افزایش ٥٨ درصدی را نسبت به سال ١٣٩٧ نشان می‌دهد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.