تاریخ انتشار: 05 دی 1401
بازدید: 3
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
پنجاه و نهمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری تشکیل شد

پنجاه و نهمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری تشکیل شد

این جلسه به ریاست دکتر جواد حسین زاده رییس مرکز آمار و با حضور اعضای شورای هماهنگی و تلفیق در روز دوشنبه ٢١ آذرماه برگزار شد.

در این جلسه برنامه زمان بندی پیشنهادی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٤٠٥ ، شامل دریافت ریز داده و استقرار داده در محیط امن، بررسی قابلیت استفاده از منابع اداری برای ثبت های اولیه ، تولید و ساخت ثبت داده ها، انجام ویرایش داده های منبع، ارزیابی کیفیت داده ها،پاکسازی، یکپارچه سازی و استخراج و انتشار نتایج سرشماری ارایه شد.

در این جلسه درخصوص تعیین متغیرهای جمعیتی در سرشماری ثبتی مبنا، همراه با بررسی تجربیات سایر کشورهای دنیا و همچنین قابلیت رصد و پایش برنامه ها و اقدامات سرشماری در بازه های زمانی مختلف، تاکید شد.

در ادامه موضوعاتی در خصوص تفکیک کل ریز فعالیت های سرشماری ثبتی مبنا، تعیین خروجی ها، شناخت قوانین متعارض با سرشماری ثبتی مبنا در دستگاه های اجرایی و شناسایی و مدیریت ریسک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه دکتر حسین زاده تصریح کرد: برنامه زمان بندی و اقدامات مرکز آمار و دستگاه های اجرایی باید از طریق ستاد سرشماری کشور به اطلاع معاونت های موضوعی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شود، تا نشست هایی با دستگاه های اجرایی برای اعلام الزامات سرشماری ثبتی مبنا برگزار شود.

رییس مرکز آمار با تاکید بر تهیه برنامه ملی آمار ثبتی مبنا محور در شورای عالی آمار و همچنین گنجاندن فهرست آمارهای رسمی بر اساس الزامات سرشماری ثبتی مبنا در برنامه پیشنهادی، پیگیری فعالیت های سرشماری ثبتی مبنا را در زمره وظایف کمیته اعتبارات و کمیته حقوقی سرشماری ثبتی مبنا، ذکر کرد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.