تاریخ انتشار: 07 دی 1401
بازدید: 14
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
شصتمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری١٤٠٥ با محوریت فعالیت‌های آزمایش سرشماری ١٤٠١ برگزار شد

شصتمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری١٤٠٥ با محوریت فعالیت‌های آزمایش سرشماری ١٤٠١ برگزار شد

دومین آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، از اول تا سی ام دی ماه ١٤٠١، در ٣٦ شهر از کشور و کل استان همدان اجرا می‌شود.

شصتمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، روز دوشنبه پنجم دی ماه به ریاست دکتر حسین‌زاده، رئیس مركز آمار ایران و دبیر و قائم مقام ستاد ملی سرشماری، آقای نصیری، قائم مقام شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ١٤٠٥ و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه آقای مهندس خاکباز، معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال به عنوان عضو جدید این شورا و آقای دکتر ساجدی مدیر کل آمار  جمعیتی این سازمان حضور داشتند.

دکتر حسین‌زاده در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک هفته ثبت احوال گفت: امیدوارم با تعامل سازنده با دستگاه‌ها و همکاری دستگاه‌هایی مانند سازمان ثبت احوال، طرح ملی سرشماری با موفقیت انجام شود. وی افزود: با توجه به محوریت دریافت کد پستی از خانوارها در سرشماری ثبتی مبنا، اجرای آن نقش مهمی در ارتقای سازوکار دریافت کد ملی و کد پستی از خانوارها خواهد داشت.

در ادامه آقای نصیری، قائم مقام شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ١٤٠٥، با اشاره به برگزاری دومین وبینار آزمایش سرشماری با استان‌ها، که روز چهارم دی ماه با حضور معاونان آمار استان‌ها برگزار شد ،گفت: در این جلسه پیشنهادهای سازنده و همچنین چالش‌های آزمایش سرشماری توسط استان‌ها مطرح شد که بر اساس این گزارشات، اطلاع‌رسانی و همچنین تعامل با استانداری‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های آزمایش در برخی از استان‌ها به خوبی دنبال می‌شود. وی بر ضرورت رویکرد ترویجی، تبلیغات محیطی و تغذیه زیر سایت سرشماری برای اطلاع‌رسانی بیشتر به استان‌ها و کاربران، در آزمایش سرشماری تاکید کرد و افزود: در بحث تبلیغات بهتر است درباره مزیت‌هایی که به روزرسانی نشانی افراد، از منظر ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها برای آحاد جامعه می‌تواند داشته باشد بیشتر اشاره شود.

همچنین آقای محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، ضمن ارائه گزارش اقدامات اجرای دومین آزمایش سرشماری ۱۴۰۱، به نتایج اولین آزمایش سرشماری در سال ۱۴۰۰ و مهمترین چالش‌های آن از جمله پایین بودن میزان پلاک کوبی کد پستی اشاره کرد.

وی همچنین مکان‌های فاقد کد پستی، عدم اطلاع خانوار از کدپستی محل اقامت خود و عدم به روزرسانی برخی نشانی‌ها در سامانه سازمان ثبت احوال را از دیگر مشکلات مربوط به سرشماری ثبتی  مبنا ذکر کرد.

در ادامه آقای خاکباز، معاون سازمان ثبت احوال، بر لزوم به کارگیری روش‌های متفاوت توسط دستگاه‌ها در ارائه خدمات و منوط کردن خدمت به ارائه نشانی توسط شهروندان تاکید کرد و این امر را یکی از روش‌های جلب همکاری و مشارکت خانوارها در ارائه نشانی ذکر نمود.

دراین جلسه آقای رحیمی، مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل به اقدامات انجام گرفته در زمینه تبلیغات آزمایش سرشماری ١٤٠١، از جمله برگزاری وبینار آموزشی با حضور مسئولان تبلیغات استان‌ها و ارسال فایل‌های پوستر و بروشور برای استان‌ها اشاره کرد و در ادامه خانم بنی هاشمی، رییس کمیته تامین داده در زمینه چالش‌های دریافت ریز داده‌ها از دستگاه‌ها مطالبی را بیان نمود.

گفتنی است در این جلسه بر بازدید مسئولان مرکز آمار و دستگاه‌های اجرایی از استان‌ها در حین آزمایش سرشماری و حضور آن‌ها در جلسات شورای اداری استان با هدف تعامل  بیشتر تاکید شد.

خاطر نشان می شود، دومین آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، از اول تا سی ام  دی ماه ١٤٠١، در ٣٦ شهر از کشور و کل استان همدان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.