تاریخ انتشار: 01 بهمن 1401
بازدید: 13
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
شصت و یکمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری ثبتی مبنا برگزار شد

شصت و یکمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری ثبتی مبنا برگزار شد

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران: هدف اصلی در آزمایش سرشماری ثبتی مبنا، جمع آوری اطلاعات جمعیتی کدپستی‌های متصل به کد ملی افراد در سطح بلوک می‌باشد.

این جلسه به ریاست نعمت اله میرفلاح نصیری، قائم مقام شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا  و اعضای شورای مزبور در روز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه برگزار شد.

در این جلسه دکتر ساجدی، مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به حضور فعال سازمان ثبت احوال در جلسات آزمایش سرشماری و انجام اقدامات موثر مرتبط با این سرشماری، گزارش میزان مشارکت افراد را در سامانه تغییر نشانی در شهرهای منتخب مورد آزمایش ارایه داد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال خاطر، نشان کرد: در طول مدت انجام آزمایش سرشماری ثبتی مبنا، فعالیت های مختلف اطلاع رسانی و تبلیغی نظیر نصب بنر و پوستر در ٦٠٠ اداره ثبت احوال در سراسر کشور انجام شد.

دکتر ساجدی با تاکید بر اهمیت ارتباط دادن اعلام و اصلاح کدپستی محل سکونت خانوارهای کشور به بهره مندی منافع مادی و مالی افراد برای جلب مشارکت حداکثری آنان، تصریح کرد: مردم باید احساس کنند با ورود اطلاعات کدپستی در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال، منفعتی متوجه آنها خواهد شد تا برای مشارکت و همکاری در این طرح انگیزه کافی را داشته باشند.

در ادامه نصیری با تاکید بر لزوم انجام بررسی های کارشناسانه و برگزاری جلسات تخصصی برای شناسایی چالش ها و مشکلات آزمایش سرشماری سال جاری بر اساس سامانه گزارش ثبت احوال و گزارش وضعیت پلاک کوبی توسط شرکت ملی پست، تصریح کرد: قطعاً در هر سرشماری موانع و محدودیت هایی وجود دارد ولی هدف اصلی در آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ، جمع آوری اطلاعات جمعیتی کدپستی های متصل به کد ملی افراد در سطح بلوک می باشد.

در ادامه علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری، با اشاره به هدف آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠١ مبنی بر دریافت اطلاعات به هنگام تغییرات جمعیتی در مناطق مورد آزمایش گفت: هدف اصلی این آزمایش شناسایی چالش ها و مشکلات و الگوسازی پیش رو بوده است.

مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری، با بیان اینکه اعلام سایت تغییر نشانی در آزمایش سرشماری، انجام تبلیغات و آموزش های لازم و همچنین اطلاع رسانی در سطح مدیران و دستگاه های اجرایی استان ها، از جمله فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی مطلوب و مناسب در اجرای آزمایش سرشماری به شمار می رود، فرهنگ سازی و محک خوردن آزمایش سرشماری امسال ، فارغ از نتیجه آن را قابل قبول و مناسب دانست.

در ادامه این جلسه حسن جوادی صادق، سرپرست اداره کل جغرافیایی و اطلاعاتی مکانی شرکت ملی پست، به ارایه گزارش درباره پلاک کوبی و کدپستی در شهرهای منتخب آزمایش سرشماری پرداخت و ضرورت آسیب شناسی اجرای آزمایش و شناسایی چالش های این طرح ملی با تشکیل کمیته ها یا کارگروه های تخصصی را مهم خواند.

جوادی صادق، نبود فرصت کافی، عدم هماهنگی سازمان های متولی و همکار در آزمایش سرشماری، فقدان  شیوه نامه شرح اقدامات و مشخص نبودن کانال های ارتباطی را از جمله چالش های شرکت ملی پست در انجام پلاک کوبی در آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ذکر کرد و بر تدوین فرایند یک ساله تاکید نمود.

شایان ذکر است، در این جلسه مقرر شد آزمایش سرشماری سالجاری به مدت ١٠ روز تمدید شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.