تاریخ انتشار: 20 مرداد 1398
بازدید: 625
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز آمار ایران

نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز آمار ایران

نشست مشترک با حضور دکتر ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر حسین‌زاده ، رییس مرکز آمار ایران ، در روز چهارشنبه 98/5/16 در محل آن معاونت برگزار شد. در این نشست كه با حضور آقایان دکتر الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، دکتر کیانی معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و دکتر علیپور رییس پژوهشکده آمار ایران برگزار شد ، جایگاه ایران در رتبه بندی کشورها بر اساس شاخص جهانی نوآوری که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی انجام می‌شود و همچنین آمارهای مرتبط با علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر ستاری با اشاره به بهبود جایگاه ایران در چند ساله اخیر در حوزه علم و فناوری اظهار داشت : رتبه ایران در سال 2014 از 120 به 61 در سال 2019 ارتقا یافته است و امید است با بهبود آمارهای این حوزه ، شاهد بهبود جایگاه ایران در این زمینه باشیم .

آقای دکتر حسین زاده نیز با اشاره به این كه تمرکز بر رفع خلاءهای آماری از اولویت های مركز آمار ایران می باشد، بیان كرد با توجه به پیچیدگی های تولید آمارهای علم و فناوری بخصوص تحقیق و توسعه، گسترش  و بهبود نظام آماری مرتبط با علم و فناوری مستلزم همکاری تمامی ذینفعان و متولیان این حوزه می‌باشد و لازم است توجه ویژه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تخصیص منابع مالی و انسانی متناسب، برای تولید و پوشش کامل آمارهای این حوزه به عمل آید. در ادامه این نشست مقرر شد یك كمیته مشترك به منظور تدوین برنامه توسعه تولید آمارهای علمی و فناوری در كشور برای انجام تمهیدات و اقدامات لازم  تشكیل شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.