تاریخ انتشار: 11 بهمن 1401
بازدید: 5
دسته‌بندی:

شصت و دومین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری١٤٠٥ برگزار شد

تاکید رئیس مرکز آمار ایران بر ضرورت ارائه ریز داده های سازمان ثبت احوال کشور برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا

شصت و دومین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، روز دوشنبه دهم بهمن ماه به ریاست دکتر حسین‌زاده، رئیس مركز آمار ایران و دبیر و قائم مقام ستاد ملی سرشماری و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه مهندس خاکباز، معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال و دکتر ساجدی مدیر کل آمار جمعیتی این سازمان حضور داشتند.

 در این جلسه ، گزارش نهایی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص پیشرفت کار سامانه تغییر نشانی در بازه زمانی اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠١ در شهر‌های منتخب ارائه شد. دکترساجدی، ضمن ارائه این گزارش، عدم آگاهی افراد نسبت به کد پستی محل اقامت خود را، مهمترین چالش سرشماری ثبتی مبنا  بیان کرد و افزود: در این  آزمایش، ٤٩ هزار نفر وارد سامانه تغییر نشانی شده و ١٥ هزار نفر تغییر نشانی داده‌اند که از این تعداد شهر عنبر آباد در استان کرمان، با رقم  ٤٩٠٠ نفر ، دارای بیشترین تعداد مراجعه کننده به سایت تغییر نشانی بوده است. وی تاکید کرد: تکمیل زیر ساخت های داده  مکانی یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای سرشماری ثبتی مبنا است، چون اطلاعات هر فرد باید به مکان اقامت او متصل شود و این امر بدون اطلاع افراد از کد پستی محل اقامت خود امکان پذیر نیست.

در ادامه مهندس خاکباز، تفکیک کدپستی مکان‌های مسکونی، اداری و تجاری را برای احصاء دقیق اطلاعات جمعیتی افراد ضروری ذکر نمود و افزود: آدرس قانونی افراد برای ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها باید ملاک عمل شود تا افراد ملزم به به‌روز کردن نشانی خود شوند.

در ادامه این جلسه، دکتر حسین زاده، ضمن تاکید بر ضرورت ارائه ریز داده‌ها از طرف سازمان ثبت احوال کشور ، گفت: اجرای سرشماری وظیفه مرکز آمار ایران است و برای اجرای آن، این ریز داده‌ها حتما می‌بایست در اختیار مرکز آمار ایران قرار گیرد. وی افزود: یکی از اهداف سرشماری ثبتی مبنا، تقویت سامانه‌ها و اتصال پایگاه داده‌ها به یکدیگر است، لذا تبادل داده بین دستگاه‌ها باید به درستی انجام شود  تا از تجمیع ریز داده‌ها به آمارهای نهایی برسیم. 

گفتنی است در ادامه این جلسه، مسئولین کمیته‌ها، گزارشی از فعالیت‌‎های خود را ارائه دادند. همچنین، تمدید آزمایش سرشماری ١٤٠١، با توجه با مراجعه اتباع خارجی به سامانه تغییر نشانی تا روز چهارشنبه ١٢بهمن ماه به مدت دو روز، تصویب شد.

اشتراک گذاری
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.