تاریخ انتشار: 09 اسفند 1401
بازدید: 18
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری جلسه پنجم شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور

برگزاری جلسه پنجم شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور

چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، برای سال‌های ١٤٠٢ الی ١٤٠٦ در مرکز آمار ایران در حال تدوین است و کارگروه‌های ذی ربط برای تدوین و اجرای برنامه با عضویت مدیران و کارشناسان مرکز آمار ایران و برخی از دستگاه‌های اجرایی در این مرکز تشکیل شده است.

جلسه پنجم  شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، روز یکشنبه، هفتم اسفند ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد. در ابتدای این جلسه سعید عباسی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، مدیریت عملکرد و امور استان‌های مرکز آمار ایران، با بیان این نکته که برای تدوین برنامه هفتم توسعه، پیشنهاداتی نیز از سوی مرکز آمار ایران در رابطه با نظام آماری کشور ارائه شده است، گزارشی از روند اجرای تدوین برنامه ارائه کرد. وی همچنین  از عضویت ١٨ نماینده دستگاه‌های  جرایی در کارگروه دستگاه‌هایی اجرایی چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور خبر داد.

 در ادامه این جلسه،گزارش اقدامات کارگروه آموزش و پژوهش توسط دکتر شباک و دکتر نقی خانی، رئیس و دبیر این کارگروه ارائه شد. نقی خانی با اشاره به برنامه عملیاتی این کارگروه،  مطالعه  اسناد بالا دستی، بررسی مستندات و  تهیه آسیب شناسی برنامه سوم و تصویب  برنامه اجرایی در کارگروه پژوهش و آموزش در سه راهبرد را ، از جمله اقدامات انجام شده این کارگروه  بیان کرد. وی در ادامه به رویکردهای این کارگروه از جمله گسترش ارتباط نظام آماری کشور، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در نظام اماری اشاره کرد. در ادامه دکتر شباک بر اهمیت جهاد تبیین  به عنوان یکی از رویکردهای  این کارگروه و به عنوان موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری  تاکید کرد.

در ادامه ودود کرامتی، نماینده کارگروه فاوا، گزارشی از اقدامات  این کارگروه ارائه نمود. وی با بیان آسیب شناسی برنامه سوم، به احکام پیشنهادی دولت هوشمند به عنوان یکی از رویکردهای کارگروه فاوا در برنامه چهارم اشاره کرد و افزود: بر اساس این احکام، برای تقویت  واستقرار زیر ساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند، دستگاه‌های اجرایی مکلفند بر اساس دستورالعمل و زمان‌بندی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه  و ابلاغ می‌نماید،  نقاط اصلی و پشتیبان خود را به زیر ساخت یکپارچه ابری دولت منتقل و متصل نماید و خدمات خود را  بر بستر سکوهای  ابری نظیر نظام یکپارچه مالی ، آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و انرژی و صنعت ارائه کند. همچنین ارزیابی مستمر  تحقق شاخص‌های بین‌المللی از جمله ارتقاء ٣٠ پله‌ای رتبه کشور در شاخص توسعه دولت  الکترونیک توسط وزارت  ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام و گزارش آن در دوره های شش ماهه  تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.   

 گفتنی است چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور،  برای سال‌های ١٤٠٢ الی ١٤٠٦ در مرکز آمار ایران در حال تدوین است و کارگروه‌های ذی ربط برای  تدوین و اجرای برنامه با عضویت مدیران و کارشناسان مرکز آمار ایران و برخی از دستگاه‌های اجرایی در این مرکز تشکیل شده است  که اعضای این کار گروه‌ها، ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه سوم، مراحل تدوین برنامه چهارم را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از پایان تدوین پیش نویس، این برنامه برای تصویب نهایی در اختیار شورای عالی آمار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.