تاریخ انتشار: 23 اسفند 1401
بازدید: 14
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
مراسم بزرگداشت روز شهدا در مرکز آمار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز شهدا در مرکز آمار ایران برگزار شد

در ابتدای این مراسم دکتر حسین زاده، با اشاره به آموزه‌های شهدا در درس ایثار، فداکاری و شجاعت و جایگاه و فضیلت شهدا، خلوص، سادگی، صداقت، صفا و صمیمیت، شجاعت، شهامت، جوانمردی، فداکاری، استقامت و شکیبایی را از صفات برجسته شهدا ذکر کرد.

مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور دکتر جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران، دکتر ذوالفقاری مشاور سازمان برنامه و بودجه در امور ایثارگران، سردار سرتیپ جعفری، فرمانده قرارگاه شهید باقری،جمعی از بازنشستگان ایثارگر و همکاران مرکز آمار ایران در روز دوشنبه مورخ ٢٢ اسفند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر حسین زاده، با اشاره به آموزه های شهدا در درس ایثار، فداکاری و شجاعت و جایگاه و فضیلت شهدا، خلوص، سادگی، صداقت، صفا و صمیمیت، شجاعت، شهامت، جوانمردی، فداکاری، استقامت، شکیبایی را از صفات برجسته شهدا ذکر کرد.

رییس مرکز آمار ایران با بیان اینکه شهدا زنده ترین زنده ها به شمار می روند، ایجاد فرهنگ شهادت و ایثار و حفظ روحیه جهادی را از وظایف مرکز آمار ایران در انجام فعالیت های آماری برشمرد.

ایشان با اشاره به ویژگی بارز شهدا یعنی شجاعت و شهامت، تصریح کرد: در مرکز آمار ایران در خصوص امور بنیادی در حوزه تولید آمار با حفظ روحیه ایثار و شهامت اقدامات مختلفی انجام شده است.

دکتر حسین زاده با اشاره به تداوم  و عدم اختلال در انجام فعالیت‎ های تهیه و تولید آمارهای رسمی در طول دوران شیوع کرونا در مرکز آمار ایران، خاطر نشان کرد: با وجود دشواری های ایجاد شده در فرایند آمارگیری در طول دوران همه گیری کرونا، تمامی فعالیت های آماری در مرکز آمار با الگو برداری از روحیه شهدا، به نحو مطلوبی به ثمر نشست و همچنین وضعیت تولید شاخص های آماری از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء پیدا کرد.

وی مدرن سازی نظام آماری و تغییر شیوه سرشماری حضوری و چهره به چهره به شیوه ثبتی مبنا را از ثمرات برخورداری از روحیه شجاعت در مرکز آمار ایران دانست.

رییس مرکز آمار ایران اجرای موفقیت آمیز پروژه های ملی در کشور نظیر اجرای سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ را در گرو گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: مرکز آمار ایران از ارکان اصلی حکمرانی مبتنی بر داده و شواهد برای حکمرانی مطلوب در کشور می باشد.

دکتر حسین زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ایجاد سامانه های آماری و اطلاعاتی متصل به هم در کشور، اظهاری امیدواری کرد با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و حاکمیتی ، این اتفاق مهم در آینده‎ای نزدیک رقم بخورد.

در ادامه این مراسم دکتر ذوالفقاری، با بیان اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه، بر حفظ روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در سازمان ها و توجه و رسیدگی دقیق به امور ایثارگران و خانواده های آن‌ها تاکید کرد.

 در ادامه این مراسم سردار جعفری خاطراتی در خصوص رشادت های رزمندگان اسلام و بسیجیان در طول جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر بیان کردند.

شایان ذکر است در این مراسم از نشریه "گزیده آمارهای شهدا و ایثارگران سال ١٤٠١" رونمایی شد.

همچنین در انتهای این مراسم از بازنشستگان جانباز، فرزندان شهدا و ایثارگر، همکاران رزمنده و ایثارگر، جانبازان آزاده، همسر، برادر و خواهر شهید، فرزندان رزمنده و خادمین نماز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.