تاریخ انتشار: 17 اسفند 1401
بازدید: 16
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی نتایج طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10نفر کارکن وبیشترکشور 1399

انتشار نسخه الکترونیکی نتایج طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10نفر کارکن وبیشترکشور 1399

نتایج طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر کارکن و بیشتر سال 1400 (عملکرد 1399) منتشر شد.

مركز آمار ایران در سال ١٤٠٠ چهل و هشتمین دوره آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر کارکن و بیش‌تر را به منظور شناخت ساختار صنعتی کشور، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی، اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح و ارزیابی نتایج اجرای برنامه‌ها، با مراجعه به ٢٥٣٩٣ كارگاه صنعتی در سراسر كشور اجرا نموده است. این طرح از سال ١٣٥١ به صورت سالانه به‌جز سال‌‌های ١٣٥٦ و ١٣٥٧ در سراسر کشور اجرا شده است.

مروری بر نتایج طرح

  • نتایج طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر در سال ١٣٩٩ نشان می‌دهد، تعداد ٣٠٤٠٠ كارگاه صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر در كشور به فعالیت صنعتی اشتغال داشته‌اند كه نسبت به سال قبل ٤,٣ درصد (١٢٥٢ کارگاه) افزایش داشته است.
  • از تعداد ٣٠٤٠٠ کارگاه صنعتی فعال در سال ١٣٩٩، ٢٣٨٩٧ کارگاه (٧٨,٦ درصد) در طبقه ٤٩-١٠ نفر کارکن و ٦٥٠٣ کارگاه (٢١.٤ درصد) در طبقه ٥٠ نفر کارکن و بیش‌تر قرار دارند.
  • تعداد کارگاه‌های صنعتی ٤٩-١٠ نفر کارکن فعال در سال ١٣٩٩، ٥,٧ درصد افزایش و کارگاه‌های صنعتی ٥٠ نفر کارکن و بیشتر فعال ٠.٥ درصد کاهش نسبت به سال ١٣٩٨ داشته است.
  • بر اساس نتایج این طرح، تعداد کارگاه‌های غیرفعال صنعتی ١٠ نفر کارکن و بیشتر در سال ١٣٩٩ برابر با ٣١٨٠ و در سال ١٣٩٨ برابر با ٣٣٠٦ کارگاه بوده است.
  • بر اساس نتایج این طرح در سال ١٣٩٩ تعداد کارکنان كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر كشور ١،٨٨٤،٤٧٣ نفر بوده است كه نسبت به سال قبل ٤,٥ درصد افزایش (٨٠,٦٦٢ نفر) نشان می‌دهد. از این تعداد ٤٨٤,٧٢٩ نفر (٢٥.٧ درصد) مربوط به کارگاه‌های صنعتی فعال ٤٩-١٠ نفر کارکن و ١،٣٩٩،٧٤٤ نفر (٧٤.٣ درصد) مربوط به کارگاه‌های صنعتی فعال ٥٠ نفر کارکن و بیش‌تر است.
  • كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر کشور در سال ١٣٩٩ ارزش ‌افزوده‌ای برابر با ٨،٤٤٢،٧٧٠ میلیارد ریال ایجاد كرده‌اند كه نسبت به سال ١٣٩٨ (٤،٢٠١،٦٣٠)، ١٠٠,٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. از این رقم ١،١٧٥،٦٤٦ میلیارد ریال (با سهم ١٣.٩درصد) مربوط به کارگاه‌های ١٠ تا ٤٩ نفر کارکن و ٧،٢٦٧،١٢٤ میلیارد ریال (با سهم ٨٦.١ درصد) مربوط به کارگاه‌های ٥٠ نفر کارکن و بیش‌تر است.
  • كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر كشور در سال ١٣٩٩ حدود ١،١٢٦،٧٦٥ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری كرده‌اند كه نسبت به سال ١٣٩٨ (٥١٥،٨٣٥) ، ١١٨,٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. از این رقم ٩٨،٧٢٤ میلیارد ریال (با سهم ٨.٨ درصد) مربوط به کارگاه‌های ٤٩-١٠ نفر کارکن و ١،٠٢٨،٠٤١ میلیارد ریال (با سهم ٩١.٢ درصد) مربوط به کارگاه‌های ٥٠ نفر کارکن و بیش‌تر است.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سند پیوست مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.