تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1402
بازدید: 25
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
دکتر خزعلی: لزوم توجه جدی مردم و مسئولین کشور به مساله کاهش نرخ باروری

دکتر خزعلی: لزوم توجه جدی مردم و مسئولین کشور به مساله کاهش نرخ باروری

خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در مراسم گرامیداشت روز ملی جمعیت که روز یکشنبه ٢٤ اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسین زاده ، رئیس مرکز آمار ایران ومدیران و کارشناسان مرکز آمار ایران برگزار شد، در این مرکز حضور یافت.

دکتر انسیه خزعلی معاون  رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رییس، در مراسم گرامیداشت روز ملی جمعیت  که روز ٢٥ اردیبهشت ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مساله جمعیت و جوانی آن و بحران سالمندی و پیری جمعیت، بر ایجاد ارتباط نزدیک تر و تنگاتنگ با مرکز آمار ایران در تولید آمارهای جمعیتی و رفع نواقص و خلاء های آماری موجود در زمینه زنان و خانواده تاکید کرد.

دکتر خزعلی با اظهار تاسف در خصوص کاهش رشد سالانه جمعیت در کشور، خواستار توجه جدی مردم و مسئولین کشور به مساله کاهش نرخ باروری، پیری جمعیت و بحران از دست رفتن نیروی کار جوان کشور شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، با اشاره به لزوم تدوین برنامه‎ریزی و سیاست گذاری جمعیتی در قوانین و برنامه های ملی، از مرکز آمار ایران خواست تا در خصوص مساله بحران کاهش جمعیت و تبعات جبران ناپذیر آن هشدارهای لازم را به جامعه بدهد.

ایشان با اشاره به پیش بینی نظام واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه کشور و ضرورت عملیاتی نمودن آن در قانون کار، تصریح کرد: بانوان شاغل باید بتوانند مسئولیت های خود را در قبال خانواده انجام دهند. بر همین اساس در تلاش هستیم تا در مشاغل مختلف زنان در قانون کار، شرایط منعطف تری فراهم کنیم تا از مشکلات بانوان در دوران بارداری و نگهداری از فرزندان کاسته شود.

دکتر خزعلی با اشاره به آمار نگران کننده میزان سقط جنین در کشور خاطر نشان کرد: بیشتر این سقط ها به دلایل اقتصادی و فرهنگی از جمله ترس از هزینه های نگهداری، فاصله بین فرزندان، تعداد فرزندان و مساله تربیت فرزندان صورت می گیرد که در این مورد با تصویب لوایحی همچون فرزندخواندگی و اهدای جنین می توانیم جلوی این مساله را بگیریم.

وی با انتقاد از سیاست های چند دهه کشور مبنی بر تبلیغ بر کاهش فرزندآوری در کشور تاکید کرد: باید در کنار تشویق خانواده‎ ها به فرزندآوری و افزایش تعداد فرزندان به مساله فرزندپروری هم توجه لازم شود تا شرایط خانواده ها برای حفظ کیفیت متوسط زندگی و تامین امکانات فراهم شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، با تاکید بر تجدید نظر در موضوع شیوه‌های تربیتی فرزندان در خانواده‌ها ، حفظ کیفیت جمعیت را از طریق جلوگیری از فرار مغزها و ارتقا و توسعه دانش نیروی انسانی را مهم و ضروری برشمرد.

دکتر خزعلی با اشاره به جایگاه برتر ایران در دنیا در موضوع  برابری و عدالت جنسیتی آموزشی برای دختران، توجه به شرایط زنان و خانواده و نقش های چندگانه آنان در کشور، تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های تشویقی در کشور را برای افزایش آمار خانواده ها و حفظ تقدس کیان خانواده را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.