تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1402
بازدید: 21
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
بررسی احکام چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور

بررسی احکام چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور

دهمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور با هدف بررسی و نهایی سازی احکام برنامه برای ارسال به شورای عالی آمار برگزار شد.

دهمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، با حضور دکتر حسین‌زاده، رئیس مرکز آمار ایران، معاونان این مرکز،  اعضای این شورا و با مشارکت اعضای کارگروه دستگاه های اجرایی روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد. این جلسه با هدف بررسی و نهایی سازی احکام  برنامه برای ارسال به  کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار برگزار شد. دکتر حسین زاده،  در ابتدای جلسه ضمن اشاره به این نکته که چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور،  با رویکرد نوین سازی نظام آماری کشور و با تاکید بر اجرای سرشماری ثبتی مبنا و با ۱۰ راهبرد اصلی در حال تدوین است، از اعضای کارگروه دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با مرکز آمار ایران در بررسی و نهایی سازی احکام  این برنامه تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، آقای سعید عباسی دبیر شورای تلفیق، گزارشی از جلسات و فعالیت‌های انجام شده ارایه داد.آقای عباسی با اشاره به نقاط قوت و آسیب‌های سومین برنامه ملی آمار، گفت :در برنامه سوم به آمارهای رسمی، نوین سازی نظام آماری و استفاده از فناوری‌های نوین در نظام آماری  توجه شده بود و البته پس از برنامه، آسیب  شناسی آن صورت گرفت. وی افزود: در تدوین برنامه چهارم، رویکرد های اصلی برنامه هفتم توسعه از جمله ثبات اقتصادی و کنترل تورم، رشد اقتصادی عدالت محور، امنیت غذایی، حکمرانی یکپارچه منابع آبی و صندوق‌های بازنشستگی مورد توجه قرار می گیرد.  در ادامه این جلسه محورهای برنامه و احکام مربوط به آنها مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

گفتنی است چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، برای سالهای ١٤٠٢ الی ١٤٠٦، در مرکز آمار ایران در حال تدوین است و برنامه‌های اجرایی، اعتبارات و احکام این برنامه پس از نهایی‌سازی در این شورا برای بررسی و تصویب، به شورای عالی آمار ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.