تاریخ انتشار: 03 خرداد 1402
بازدید: 16
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
حضور رئیس مرکز آمار ایران در مراسم رونمایی از اطلس ملی جمعیت

حضور رئیس مرکز آمار ایران در مراسم رونمایی از اطلس ملی جمعیت

مراسم رونمایی از اطلس ملی جمعیت روز سه شنبه ٢ خرداد‌ماه با حضور دکتر جاویدانه، رییس سازمان نقشه‌برداری کشور، خانم دکتر خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران برگزار شد.

دکتر حسین زاده با اشاره به اینکه این اطلس از همکاری مشترک دو دستگاه یعنی سازمان نقشه برداری کشور و مرکز آمار ایران حاصل شده است، گفت: اخیراً کمیته آمار بخشی زنان و خانواده با ریاست خانم دکتر خزعلی در کشور ایجاد شده است و این کمیته به خوبی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تاکید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بر اهمیت احصاء آمارها به تفکیک جنسیت، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌هایی که می‌شود بتوانیم تولید آمارهای جنسیتی را به عنوان مکمل آمارهای کشور، انجام دهیم.

رییس مرکز آمار ایران افزود: ما در مرحله نهایی سازی چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور با رویکرد مدرن سازی نظام آماری هستیم و یکی از موضوعاتی که در این برنامه تاکید شده، این است که دستگاه‌های اجرایی و به ویژه مرکز آمار ایران، آمارها را به تفکیک جنسیت منتشر کنند.

دکتر حسین زاده، با اشاره به "نرم افزار پارس" خاطر نشان ساخت که از ویژگی‌‌های برنامه نرم افزار مزبور این است که اطلاعات سرشماری‌ها را در کوچکترین واحد جغرافیایی که بلوک و آبادی است ارائه و امکان افزایش لایه‌های اطلاعاتی را تقویت می‌کند.

گفتنی است در تهیه اطلس جمعیت از داده های آماری حاصل از سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از سال ١٣٦٥ تا ١٣٩٥ مرکز آمار ایران استفاده شده است و شاخص های ارایه شده در این مجموعه شامل تعداد و رشد جمعیت، توزیع و تراکم جمعیت، ساختار سنی، ترکیب جنسی و تغییرات جمعیتی، ازدواج و طلاق و بُعد خانوار، تحولات جمعیت، سواد و آموزش و نیروی کار و اشتغال است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.