تاریخ انتشار: 09 خرداد 1402
بازدید: 16
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
شصت و ششمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ برگزار شد

شصت و ششمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ برگزار شد

شصت و ششمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، روز دوشنبه هشتم خرداد ماه به ریاست نعمت اله نصیری، قائم مقام شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای سرشماری ١٤٠٥،حضور داشتند.

در این جلسه نصیری با اشاره به دشواری های مربوط به انجام فعالیت های سرشماری ثبتی مبنا، گفت: برای اجرای مطلوب سرشماری ثبتی مبنا، لازم است مرکز آمار ایران در سطح ملی پیگیری های لازم را در سطوح بالادستی انجام دهد و در سطح استان و شهرستان‌ها نیز باید از طریق رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، استانداری‌ها و معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها، اقدامات و برنامه های اجرایی سرشماری پیگیری و دنبال شود.

وی همچنین از اعضای شورای هماهنگی و تلفیق سرشماری خواست تا در نشست های علمی و در تعاملات و ارتباطات خود با سایر دستگاه های اجرایی ، در خصوص دلایل اجرای سرشماری به شیوه ثبتی مبنا و همچنین ضرورت و اهمیت اجرای آن در برنامه ریزی های ملی و استانی تبیین و تشریح کنند.

نصیری با اشاره به پیچیدگی های فنی و اجرایی موجود در اجرای سرشماری ثبتی مبنا و همچنین ضرورت تخصیص اعتبارات و  تامین بودجه های لازم برای انجام این پروژه ملی، تصریح کرد: با توجه به سنگین بودن فرایند اجرای سرشماری ثبتی مبنا باید از طریق پشتوانه و حمایت مقامات ارشد نظام، مشارکت و همکاری بیشتر تمام دستگاه های اجرایی در ارسال ریز داده ها و ایجاد سامانه های ویژه در این امر ملی جلب شود.

در ادامه این جلسه خانم پوررضا، رییس گروه دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار، در خصوص برنامه اقدامات عملیاتی سرشماری نفوس و مسكن ثبتی‌مبنا در سال ١٤٠٢ ، گزارشی را ارایه داد.

سپس،آقای محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار با اشاره به مشکل کمبود زمان در اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سال گذشته، خاطر نشان کرد: امسال مقرر شده است تا آزمایش سرشماری ثبتی مبنا بر خلاف سال های گذشته در سطح ملی با بسیج تمامی امکانات و جلب مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در ٣١ استان کشور اجرا شود.

مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار، نقش کمیته اعتبارات و کمیته حقوقی در آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٢ را مهم و ضروری دانست و بر ضرورت تامین اعتبار این سرشماری در سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها با پیگیری بخش های ذی ربط تاکید کرد.

در ادامه اعضای شورای هماهنگی و تلفیق در خصوص چالش ها و مسائل احتمالی پیش رو، ضرورت هماهنگی میان دستگاه های اجرایی با مرکز آمار ایران برای ارسال ریز داده ها و اصلاح و تکمیل سامانه ها و پایگاه های اطلاعاتی آن‌ها و همچنین تامین نیروی انسانی متخصص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.