تاریخ انتشار: 13 خرداد 1402
بازدید: 17
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
 سمینار دو روزه ی سالنامه آماری استان ها در مرکز آمار ایران برگزار شد.

سمینار دو روزه ی سالنامه آماری استان ها در مرکز آمار ایران برگزار شد.

دریافت آمار و اطلاعات برای بخش ها و فصول مختلف سالنامه کار دشوار و پیچیده ای است که نیاز به ارتباط و تعاملات اثربخش با همه دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی دارد.

سمینار آموزشی سالنامه آماری با هدف همفکری و هم افزایی کارشناسان تهیه کننده سالنامه آماری استان ها و همچنین ارتقاء کیفیت و بهبود الگوی این نشریه در روزهای هفتم و هشتم خرداد با حضور کارشناسان سالنامه آماری استان های کشور، کارشنان گروه سالنامه و دفاتر موضوعی، در مرکز آمار ایران برگزار شد.

خانم صالحی، سرپرست معاونت اقتصادی و محاسبات ملی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده سالنامه آماری کشور و استان ها، از این نشریه به عنوان یکی از محصولات مهم مرکز آمار یاد کرد و گفت: دریافت آمار و اطلاعات برای بخش ها و فصول مختلف سالنامه کار دشوار و پیچیده ای است که نیاز به ارتباط و تعاملات اثربخش با همه دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی دارد.

وی گفت: بعد از سرشماری عمومی نفوس و مسکن، مرکز آمار ایران با انتشار سالنامه آماری به جامعه و کاربران معرفی می شود. لذا توجه به کیفیت و دقت در انتشار سالنامه آماری کشور و استان ها ضروری است.

در ادامه آقای یوسفی، مدیر کل دفتر محاسبه شاخص برنامه ها و سیاست های کلان، ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش همکاران برای جمع آوری و تکمیل اطلاعات در سالنامه یکپارچه سالنامه آماری کشور و استان ها، به ارایه توضیحاتی در خصوص اهمیت استفاده کارشناسان سالنامه آماری استان ها از سامانه پرداخت و بر استفاده کارشناسان سالنامه آماری استان ها از سامانه یکپارچه سالنامه آماری تاکید نمود.

وی گفت: در سال جاری با تکمیل فاز دوم سامانه مذکور، آمار و اطلاعات سالنامه آماری کشور نیز در همین بستر جمع آوری و منتشر خواهد شد.

یادآور می شود در این سمینار دو روزه، جداول و فصول مختلف سالنامه آماری سال ١٤٠١ استان ها مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت و بر تهیه الگوی بهینه با اطلاعات کاربردی برای کاربران تاکید شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.