تاریخ انتشار: 21 تیر 1402
بازدید: 16
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
تفاهم نامه همکاری میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر به امضاء رسید

تفاهم نامه همکاری میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر به امضاء رسید

ییس مرکز آمار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد سامانه های هوشمند و اتصال آنها به همدیگر، حکمرانی بدون آمار را حکمرانی با چشمان بسته ذکر کرد و افزود: نبود آمار سبب می‌شود کارایی وبهره‌وری لازم را در مدیریت کشور نداشته باشیم.

تفاهم نامه همکاری بین مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر، با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات طرفین، همسو با توسعه فرآیندهای آماری مبتنی بر تعاملات برخط و تولید آمارهای ثبتی، ارتقای تحلیل ها و تفسیرهای علمی درباره متغیرهای تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در سطج چارچوب ضوابط و مقررات کشور، در روز دوشنبه ١٩تیر ١٤٠٢ ، امضاء شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه ،دکتر ناصر فخاری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر، با اشاره به اینکه ایجاد ثبات در سیاست گذاری کشور به عنوان دغدغه مشترک میان این دو سازمان مطرح می باشد، تصریح کرد: برای سیاست گذاری درست در کشور نیازمند آمار و اطلاعات صحیح و شفاف هستیم، در واقع چیزی را که نتوانیم اندازه گیری کنیم ، نمی توانیم مدیریت کنیم.

ایشان با اشاره به نقش موثر سازمان اقتصادی کوثر در حوزه اقتصاد و امنیت غذایی کشور، افزود: این سازمان در ایجاد و طراحی سامانه هوشمند در حوزه اداری، مالی، انبارگردانی، بازرگانی و همچنین در حوزه تولید
داده های خرد، اطلاعات مورد نیاز را به‌طور شفاف در اختیار شبکه تصمیم گیران در کشور قرار می دهد.

دکتر فخاری با اشاره به نقش مهم سازمان اقتصادی کوثر در ایجاد و تامین امنیت غذایی و نقش مرکز آمار ایران در کمک به فرایند تصمیم سازی در کشور از طریق ارایه داده های آماری و تحلیل های آماری، گفت: بسترهایی در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد که از ظرفیت تولید و ایجاد سامانه های هوشمند برخوردار است.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: ما نیازمند دانش فنی آمار و داده های مرکز آمار ایران هستیم که در سراسر کشور تولید می‌شود تا بتواند به عنوان تولید کننده آمار، هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی به ما کمک شایانی کند.

وی با اعلام آمادگی سازمان اقتصادی کوثر در کمک به وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آمار ایران در ارایه آمار شفاف، گفت: این سازمان آماده است تا سامانه های هوشمند خود را در اختیار این دو نهاد قرار دهد تا از این اطلاعات هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی با ایجاد داده یکپارچه و با استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده در نظام تصمیم‌گیری در کشور بهره برداری شود.

در پایان، رییس سازمان اقتصادی کوثر اتخاذ تصمیمات درست در کشور را منوط به تولید آمار و اطلاعات صحیح عنوان کرد.

در ادامه، دکتر جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران، با اشاره به اهمیت ویژه امنیت غذایی در کشور و آمارهای رسمی، خاطر نشان کرد: مرکز آمار ایران در حوزه های مختلف آمارهای رسمی تولید می‌کند، به ویژه در بخش کشاورزی، که سهم بسیار بالایی در امنیت غذایی دارد و ما سعی کرده ایم عرضه و تقاضای بازارهای مختلف حوزه کشاورزی شامل دامداری، زراعت و باغداری را در سالهای اخیر پوشش بدهیم و اطلاعات ارزشمندی نیز برای رصد این حوزه تولید کرده ایم.

رییس مرکز آمار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد سامانه های هوشمند و اتصال آنها به همدیگر، حکمرانی بدون آمار را حکمرانی با چشمان بسته ذکر کرد و افزود: نبود آمار سبب می شود کارایی وبهره وری لازم را در مدیریت کشور نداشته باشیم.

دکتر جواد حسین زاده با اشاره به جاری و ساری بودن فرهنگ ایثار و شهادت در میان کارکنان مرکز آمار، تصریح کرد: ایثارگران با توجه به توانایی و قابلیت های شان، نقش ویژه‌ای در فرایند تهیه و تولید آمار در مرکز آمار دارند.

ایشان در پایان افزود: مرکز آمار تمام تلاش و توان خود را برای توسعه کشور به کار می بندد تا در نهایت کل نظام از نتایج این تفاهم نامه بهره مند شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.