تاریخ انتشار: 07 مرداد 1402
بازدید: 19
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
اجرای طرح‌های آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٤٠٢ در مردادماه

اجرای طرح‌های آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٤٠٢ در مردادماه

سمینار آموزشی توجیهی طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر و طرح آمارگیری از کارگاه‌های ١ تا ٩ نفر کارکن١٤٠٢ از یکم مرداد ماه به مدت ٣ روز به‌صورت حضوری برگزار شد.

عملیات میدانی طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر کارکن و بیش‌تر، از تاریخ ١٥ مردادماه و طرح آمارگیری از کارگاه‌های ١ تا ٩ نفر کارکن، از تاریخ یکم شهریور ماه به طور همزمان در سراسر كشور آغاز خواهد شد. در این طرح‌ها آمارگیران با مراجعه به حدود ٢٥٠٠٠ كارگاه صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر و ١٠٠٠٠ کارگاه صنعتی ١ تا ٩ نفر کارکن، اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسشنامه های طرح، جمع‌آوری خواهند كرد.

 به همین منظور، سمینار آموزشی – توجیهی طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر كاركن و بیش‌تر و طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ١ تا ٩ نفر کارکن" ١٤٠٢ از یکم تا سوم مرداد ماه به مدت سه روز به به صورت حضوری برگزار شد. در این سمینارها، كارشناسان مسئول اجرای طرح از سازمان برنامه و بودجه استان‏های كشور شركت کردند. هدف از برگزاری این سمینارها، ارتقاء سطح دانش كارشناسان مسئول اجرای طرح در استان‏ها به منظور بهبود كیفیت داده‏های صنعتی است.

مدیر کل دفتر انرژی، صنعت و زیر بنایی در افتتاحیه این سمینار، یکی از مزایای برگزاری سمینار آموزشی را، بیان مسائل و مشکلات مرتبط با بی پاسخی در طرح‌های آمارگیری صنعت توسط کارشناسان استانی و بررسی آن‌ها ذکر کرد. خانم بنی هاشمی با بیان این نکته که برخی از اطلاعات، به علت بی پاسخی کارگاه‌ها، از داده‌های ثبتی گرفته شده است، افزود: تلاش ما این است تا از بانک‌های داده‌های ثبتی برای تکمیل اطلاعات پرسشنامه‌های کارگاه‌های صنعتی استفاده کنیم، اما با توجه به این که برای انتقال داده‌های بین دستگاهی، باید تأیید کارگروه تعامل پذیری دولت اخذ شود، لذا فرایند این کار طولانی‌تر می‌شود. وی اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کارگاه‌های صنعتی، بسیار متفاوت از طرح‌های خانوار است و وقت زیادی صرف پر کردن پرسشنامه‌ها می‌شود، اما ارزش افزوده این اطلاعات بسیار زیاد است. وی در ادامه افزود: با توجه به برخی از موارد بی پاسخی و عدم همکاری کارگاه‌ها در پر کردن پرسشنامه‌ها، بهتر است در موارد ضروری برای تعامل با کارگاه‌ها، ازهمکاری رده‌های مدیریتی در معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها استفاده شود. در ادامه این سمینار، کارشناسان استان‌ها به بیان مسائل وچالش‌های استان‌های خود در رابطه با طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی پرداختند.

 گفتنی است بخش صنعت در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور، به عنوان تأمین كننده بسیاری از نیازهای برنامه توسعه، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. به منظور شناخت ساختار صنعتی كشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه صنعتی مناسب، طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی كشور از سال ١٣٥١ به عنوان یكی از برنامه‌های جاری مركز در دستور كار قرار گرفت و همه ساله (به جز سال‌های ١٣٥٦ و ١٣٥٧) به مورد اجرا درآمده و نتایج آن در اختیار سیاست‌گذاران ، برنامه ریزان و پژوهشگران قرار گرفته است. همچنین به منظور محاسبه‌ رشد اقتصادی کشور از رشد صنعت استفاده می‌شود.

شایان ذکر است طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ١ تا ٩ نفر کارکن به صورت ١٠ سال یک بار اجرا می‌شود.

مركز آمار ایران امیدوار است پس از جمع‌آوری اطلاعات موردنظر، در اسرع وقت، نتایج آن را در اختیار كاربران قرار دهد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.