تاریخ انتشار: 02 آبان 1402
بازدید: 18
دسته‌بندی: اخبار آماری
دومین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها در سال ١٤٠٢ برگزار شد

دومین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها در سال ١٤٠٢ برگزار شد

گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها با حضور دکتر داریوش ابوحمزه، رئیس مرکز آمار ایران، معاونین و مدیران مرکز آمار و همچنین معاونین آمار و اطلاعات استان‌ها، در روز دوشنبه اول آبان برگزار شد.

در این جلسه دکتر ابوحمزه با تبریک روز آمار و برنامه ریزی، بدنه معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها را به عنوان بازوهای اجرایی مرکز آمار در استان ها دانست و خاطر نشان کرد: مرکز آمار همواره در تهیه، تولید، استخراج، ارزیابی و انتشار شاخص‌های آماری خود با کمک معاونت‌های آمار در استان‌ها، توانسته طرح های آماری خود را اجرا کند.

رییس مرکز آمار این گردهمایی را فرصت مناسبی برای طرح مسایل، چالش ها و مشکلات آماری در استان‌ها ذکر کرد و افزود: در این جلسه مرکز آمار صحبت‌های مطرح شده را می شنود و بر اساس آن، اقدامات و برنامه‌های آماری خود را پیاده سازی می کند.

دکتر ابوحمزه با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات و بودجه در اجرای طرح‌های آماری، تصریح کرد: مرکز آمار تلاش حداکثری خود را برای حل مشکلات هزینه‌ای و بودجه‌ای معاونت آمار و اطلاعات در استان‌ها انجام خواهد داد تا مشکلات تخصیص بودجه در اجرای طرح‌های آماری از سر راه استان ها برداشته شود.

رئیس مرکز آمار با اشاره به اجرای سرشماری ثبتی مبنا و مشکلات موجود در انتقال ریزداده های دستگاه های اجرایی به مرکز آمار ، تصریح کرد: سرشماری ثبتی مبنا بر خلاف سرشماری سنتی از پیچیدگی های فنی بیشتری برخوردار است که بخش عمده این مشکل به دریافت ریزداده از دستگاه های اجرایی مربوط می شود.

دکتر ابوحمزه با اشاره به اهمیت داده های هویتی سازمان ثبت احوال کشور و کدپستی و نشانی افراد در سرشماری ثبتی مبنا، افزود: داده های زیادی از دستگاه های اجرایی در بانک اطلاعاتی مرکز آمار وارد شده است که با وجود ایرادات و نواقص موجود، لازم است به صورت ویژه، اصلاحات و به روز رسانی های لازم را روی داده های دریافتی انجام دهیم.

وی در پایان افزود: از مرکز آمار انتظار می رود طرح های آماری جدیدرا  متناسب با نیازهای کنونی کشور اجرا کند و  بر همین اساس، این مرکز آماده دریافت پیشنهادات استانها در زمینه تهیه و تولید آمارها می باشد.

در ادامه این گردهمایی، معاونین آمار و اطلاعات استان های تهران، فارس، خوزستان، زنجان و کرمان به نمایندگی از سایر استان ها در خصوص مسائل و مشکلات آماری، مباحث خود را مطرح کردند.

همچنین سپیده صالحی، معاون اقتصادی و محاسبات ملی، آرش فاضلی مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح های آماری و همچنین دکتر حسین وزیری، معاون توسعه، مدیریت و امور استان ها در این نشست موضوعات مرتبط با حوزه خود را ارایه و معرفی کردند.

در پایان این نشست از معاونین آمار و اطلاعات استان‌های زنجان، لرستان، مازندران، بوشهر و هرمزگان به عنوان    استان های منتخب و همچنین از معاونین آمار و اطلاعات استان های تهران و سمنان به عنوان استان های تلاشگر در حوزه آمار با اهدای لوحی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.